عملکرد ضعیف شیائومی در آپدیت‌دهی؛ توسعه MIUI 14 برپایه نسخه قدیمی‌تر اندروید

یک‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی 12 لایت در دست
رابط کاربری MIUI 14 شیائومی نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ محسوب می‌شود؛ اما در برخی از گوشی‌ها، مبتنی‌بر اندروید ۱۲ است.
تبلیغات

گوشی‌سازان اندرویدی همواره به‌دلیل پشتیبانی نرم‌افزاری کوتاه‌مدت آماج انتقادات بوده‌اند؛ اما سامسونگ در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده است تا گوشی‌هایش را برای مدت‌زمانی طولانی‌تر به نسخه‌ی جدید اندروید به‌روز کند.

گوشی‌های سری پیکسل ساخت گوگل زودتر از هر دستگاه دیگری نسخه‌ی جدید اندروید را می‌گیرند؛ چون پیکسل مبتنی‌بر اندروید خالص است. پس از انتشار اندروید خالص، شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی این سیستم‌عامل را اصلاح و به One UI و MIUI تبدیل می‌کنند. توسعه‌ی نسخه‌ی سفارشی اندروید و بهینه‌سازی آن برای گوشی‌های مختلف فرایندی زمان‌بر است.

به‌گزارش زومیت، سامسونگ در‌حال‌حاضر شماری از گوشی‌هایش را تا چهار سال به نسخه‌ی جدید اندروید به‌روزرسانی می‌کند. نکته‌ی مهم‌تر سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های جدید است. سامسونگ قبل از شرکت‌هایی مثل شیائومی، نسخه‌ی جدید اندروید را برای گوشی‌هایش منتشر می‌کند.

تقریباً تمامی گوشی‌های مهم سامسونگ هم‌اکنون به One UI مبتنی‌بر اندروید ۱۳ مجهزند؛ اما روند انتشار به‌روزرسانی برای گوشی‌های شیائومی همچنان ادامه دارد. شیائومی تلاش کرده است تا همچون سامسونگ پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری برای گوشی‌هایش ارائه دهد؛ اما برخی اقدامات بحث‌برانگیز باعث می‌شوند انتقادات به این شرکت ادامه‌دار باشد.

درحالی‌که شیائومی ۲۰ آذر MIUI 14 را بر‌پایه‌ی اندروید ۱۳ معرفی کرد، بررسی‌ها نشان می‌دهد شماری از گوشی‌های این شرکت نسخه‌ی اندروید ۱۲ رابط کاربری MIUI 14 را دریافت می‌کنند.

چینی‌ها می‌خواهند نسخه‌ای از MIUI 14 را برای ردمی نوت ۹ و ردمی نوت ۹ اس و ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس و پوکو ام ۲ پرو منتشر کنند که بر‌پایه‌ی اندروید ۱۲ توسعه داده شده است. MIUI 14 برای گوشی‌های سری ردمی 10X نیز بر‌پایه‌ی اندروید ۱۲ توسعه داده شده است.

این عملکرد در حالی از شیائومی دیده می‌شود که غول فناوری چینی تقریباً در تمامی کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش، گوشی‌های خود را مستقیماً با گوشی‌های اپل مقایسه می‌کند. شیائومی خودش را رقیب جدی اپل می‌داند؛ اما در‌زمینه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری، بین دو این شرکت فرسنگ‌ها فاصله است. اپل گاهی اوقات گوشی‌هایی را به‌روزرسانی می‌کند که ۱۰ سال پیش عرضه شده‌اند.

نسخه‌ی اندروید ۱۲ رابط کاربری MIUI 14 برخلاف نسخه‌ی اندروید ۱۳ تغییرات خاصی را شامل نمی‌شود و بیشتر روی بهینه‌سازی عملکرد تمرکز دارد. یکی از تغییرات مهم MIUI 14 مبتنی‌بر اندروید ۱۳، کاهش برنامه‌ها و سرویس‌های ازپیش‌‌نصب‌شده روی این پوسته‌ی سفارشی است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی سیاست پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات