مایکروسافت با هدف ایمن‌سازی ویندوز ۱۲ ابزار MSDT را از دسترس خارج می‌کند

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
تجربه لمسی سرفیس پرو ۸
ابزار MSDT مایکروسافت که عیب‌یابی سیستم‌ها را از راه دور ممکن می‌کند، احتمالاً در سال ۲۰۲۵ (زمان انتشار ویندوز ۱۲) از دسترس خارج می‌شود.
تبلیغات

جدیدترین بیلد کانال توسعه‌دهنده‌ی ویندوز ۱۱ که ساعاتی پیش منتشر شد قابلیت‌های جدیدی به تسک منیجر می‌آورد و یک‌سری تغییرات دیگر در سیستم‌عامل مایکروسافت اعمال می‌کند. نسخه‌های آزمایشی همواره شامل قابلیت‌هایی هستند که در آینده به نسخه‌ی عمومی ویندوز ۱۱ می‌آیند. همانطور که می‌شد انتظار داشت، جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ نیز میزبان تغییری نسبتاً مهم است.

بر اساس گزارش Neowin، اولین نشانه‌های بازنشستگی سرویس MSDT در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ رؤیت شده است. از قرار معلوم مایکروسافت قصد دارد این ابزار را در سال ۲۰۲۵ از دسترس خارج کند.

MSDT سرویسی اختصاصی در ویندوز است که به کارشناسان تیم پشتیبانی مایکروسافت امکان می‌دهد از راه دور داده‌های سیستم را تجزیه‌و‌تحلیل کنند و مشکلاتی را که برای کامپیوتر کاربران به وجود آمده است تشخیص دهند. مهم‌ترین قابلیت MSDT اجرای کد از راه دور است؛ همین قابلیت باعث شده هکرها در سال‌های اخیر از MSDT برای آلوده کردن سیستم کاربران سوءاستفاده کنند. سال گذشته دو آسیب‌پذیری Follina و DogWalk در ابزار MSDT پیدا شد.

به احتمال زیاد مایکروسافت در سال ۲۰۲۴ (یا شاید ۲۰۲۵) سیستم‌عامل ویندوز ۱۲ را منتشر می‌کند. حذف MSDT یکی از اولین تغییرات مهم ویندوز ۱۲ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات