اندروید اکنون به بلوتوث و وای‌فای اجازه می‌دهد با فعال‌بودن حالت هواپیما، روشن بمانند

پنج‌شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربران اندروید اکنون می‌توانند حتی با فعال بودن حالت هواپیما، بلوتوث و وای‌فای را به‌طور هم‌زمان روشن کنند.
تبلیغات

گوگل درحال اعمال تغییری کوچک اما مفید در اندروید است. اگر درحالی‌که حالت هواپیما فعال است وای‌فای دستگاه خود را روشن کنید، اولین‌باری که این کار را انجام دهید، اعلانی با این متن نمایش داده خواهد شد: «Wi-Fi on in airplane mode / If you keep Wi-Fi on, it will stay on the next time you’re in airplane mode» که می‌گوید «وای‌فای در حالت هواپیما روشن است / اگر وای‌فای را روشن نگه دارید، بار دیگر با فعال شدن حالت هواپیما، وای‌فای نیز روشن خواهد شد.»

براساس اعلام گوگل، هنگامی‌که برای اولین‌بار حالت هواپیما را روی دستگاه اندرویدی خود فعال کنید، بلوتوث و وای‌فای خاموش خواهند شد. به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، این شرکت قبلاً به‌کاربران اجازه می‌داد حتی با فعال بودن حالت هواپیما، بلوتوث را روشن نگه‌دارند تا در این شرایط ارتباط بین هدفون یا ساعت هوشمند ازطریق بلوتوث قطع نشود. به‌عبارت دیگر، کاربران می‌توانستند حتی درحالت هواپیما، همچنان از لوازم‌جانبی بلوتوثی متصل به گوشی اندرویدی خود استفاده کنند.

حالت هوایپما روی پیکسل ۶

اکنون گوگل ویژگی فوق را برای وای‌فای نیز ارائه می‌دهد. اگر وای‌فای را هنگام فعال‌بودن حالت هواپیما روشن کرده باشید، گوشی شما این اقدام را به‌خاطر می‌سپارد و بار دیگر که حالت هواپیما را فعال کنید، وای‌فای دستگاه همچنان روشن باقی خواهد ماند. بدین‌ترتیب با وجود تعداد زیادی از خطوط هوایی که امروزه امکان اتصال به وای‌فای را ارائه می‌دهند، همچنان می‌توانید هنگام پرواز از اتصال به شبکه‌ی وای‌فای لذت ببرید.

برای روشن‌کردن حالت هواپیما به‌مسیر Settings > Network & internet > Turn Airplane mode on or off بروید. راهکار دیگر این است که مرکز اعلان را از بالای نمایشگر به‌سمت پایین کشیده و سپس روی گزینه‌ی AirPlane Mode ضربه بزنید. برای اتصال به شبکه‌ی وای‌فای نیز به مسیر Settings > Network & internet مراجعه کنید. اکنون باید شبکه‌ی موردنظرتان را از میان فهرست موجود انتخاب و اگر با گذرواژه محافظت می‌شود، رمزعبور آن را وارد کنید. برای روشن کردن بلوتوث نیز به مسیر Settings > Connected devices > Connection preferences > Bluetooth مراجعه کنید.

به‌یاد داشته باشید، اکنون با فعال‌بودن حالت هواپیما روی گوشی اندرویدی خود، دستگاه شما این‌مورد را به‌خاطر خواهد آورد که آخرین‌بار در این شرایط وای‌فای و بلوتوث درچه وضعیتی قرار داشتند و از آن به‌بعد با هربار فعال کردن حالت مذکور، تنظیمات وای‌فای و بلوتوث مطابق آخرین تغییرات شما اعمال خواهد شد.

با توجه به توضیحات صفحه‌ی پشتیبانی گوگل، این ویژگی برای همه گوشی‌های اندرویدی دردسترس قرار خواهد گرفت. درحال‌حاضر، می‌توانیم تأیید کنیم که این تغییر برای کاربران پیکسل ۶ ارائه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات