شیائومی برخی از ویژگی‌های رابط کاربری MIUI 14 را اعلام کرد

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی با انتشار برخی از ویژگی‌های MIUI 14‌ اشاره کرد که حجم حافظه‌ی این رابط کاربری درمقایسه‌با نسل قبل، ۲۳ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
تبلیغات

شیائومی رونمایی MIUI 14 را در رویداد معرفی سری شیائومی ۱۳ تأیید کرد. این کنفرانس قرار بود ماه دسامبر برگزار شود؛ اما متأسفانه اکنون به‌تعویق افتاده است. در هر حال پیش از کنفرانس، شرکت مذکور برخی از ویژگی‌های جدیدترین نرم‌افزار خود را به‌نمایش گذاشته است.

چند روز پیش، شیائومی برنامه‌ی دسترسی زودهنگام به رابط کاربری MIUI 14 را آغاز کرد. بدین‌ترتیب، افراد شرکت‌کننده در این طرح فرصت امتحان‌کردن نرم‌افزار جدید را دربرابر عموم مردم خواهند داشت. به‌دنبال آن، این شرکت اکنون برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری را فاش کرده است. افزون‌براین، مشخص شده است نسخه‌ی جدید MIUI با نام رمز «Project Razor» شناخته می‌شود.

به‌گفته‌ی شیائومی، هدف MIUI 14 ارائه‌ی «حداقل فریم‌ور، حداقل استفاده از حافظه و حداقل برنامه‌های نصب‌نشدنی» است. مدیرعامل شرکت قبلاً به این موضوع اشاره کرده بود که MIUI 14 «کارآمدترین و سبک‌ترین سیستم تلفن همراه پرچم‌دار» خواهد بود.

شیائومی اعلام کرد که MIUI 14 حافظه‌ی ذخیره‌سازی کمتری مصرف می ‌کند. به‌طور دقیق‌تر، حجم حافظه‌ی آن در‌مقایسه‌با نسل قبل ۲۳ درصد کاهش پیدا می‌کند. افزون‌براین، رابط کاربری MIUI ۱۴ حافظه را به‌صورت کارآمد تخصیص خواهد داد. همچنین، استفاده از حافظه برنامه‌ها و سرویس‌های سیستم را به‌شدت کنترل خواهد کرد.

در‌نهایت، MIUI 14 به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌های سیستمی بیشتری را درمقایسه‌با قبل حذف کنند. به‌غیر از شماره‌گیری، مخاطبان، پیام‌ها، تنظیمات، مرورگر، دوربین، مدیریت فایل و اپ استپر، کاربران می‌توانند سایر برنامه‌های سیستم را حذف کنند. این یعنی حتی می‌توانید ساعت، آب‌و‌هوا، گالری و... را حذف کنید.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از این تغییرات در نسخه‌ی جهانی MIUI 14 دردسترس قرار می‌گیرد. امیدواریم شیائومی ویژگی‌های بیشتری را برای همه‌ی بازارها ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات