اپل در چین محدودیت ۱۰ دقیقه‌ای برای گزینه‌ Everyone قابلیت AirDrop اعمال کرد

پنج‌شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی iOS 16.1.1 برای کاربران چینی محدودیت جدیدی به‌دنبال دارد که باعث می‌شود هنگام استفاده از گزینه‌ی Everyone درAirDrop، با محدودیت ۱۰ دقیقه مواجه شوند.
تبلیغات

اپل امروز به‌روزرسانی iOS 16.1.1 را برای همه‌ی کاربران منتشر کرد. درحالی‌که در یادداشت‌های مربوط به این نسخه، هیچ اشاره‌ای به ویژگی‌های جدید یا تغییرات بزرگ نشده است، اما یک مورد بسیار مهم برای کاربران چینی وجود دارد. اپل با این آپدیت، روش عملکرد گزینه‌ی Everyone قابلیت AirDrop را تغییر داده است و حالا فقط به‌مدت ۱۰ دقیقه فعال خواهد ماند.

اضافه‌شدن محدودیت زمانی AirDrop در چین

همان‌طور که برخی کاربران گزارش داده‌اند، به‌روزرسانی iOS 16.1.1 برای کاربران چین محدودیت زمانی جدیدی به AirDrop اضافه می‌کند. با این تغییر، افراد دیگر نمی‌توانند AirDrop را برای همه ازجمله کاربران ناشناس برای مدت نامحدود فعال نگه دارند.

تغییر در نحوه‌ی عملکرد AirDrop در iOS 16.1.1 و نسخه‌ی بتا iOS 16.2 اعمال شده است. این نسخه‌ها از امروز برای کاربران و توسعه‌دهندگان دردسترس قرار گرفته‌اند. همچنین برخی افراد اعلام می‌کنند این محدودیت براساس سخت‌افزار اعمال شده است و این یعنی فقط آیفون‌های خریداری‌شده در چین تحت‌تأثیر به‌روزرسانی مذکور قرار می‌گیرند.

قابلیت AirDrop آیفون

این اولین‌بار نیست که اپل محدودیت iOS را براساس مدل سخت‌افزاری اعمال می‌کند. به‌عنوان مثال، ایموجی پرچم تایوان در آیفون‌های فروخته‌شده در چین، دردسترس نیست. اپل همچنین طبق قانون، از روش مشابهی برای محدود‌کردن سطح صدای دستگاه‌های خود در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا استفاده می‌کند.

به‌هرحال، وقتی صحبت‌ از AirDrop به‌میان آید، مشخص نیست چرا اپل تصمیم دارد گزینه‌ی Everyone را به ۱۰ دقیقه محدود کند. برخی افراد معتقدند سازمان‌های تنظیم‌کننده‌ی چینی از غول فناوری کوپرتینویی درخواست کرده‌اند تا با به‌روزرسانی iOS از انتشار محتوای مضر و مطالب ضد دولت این کشور ازطرف افراد ناشناس، جلوگیری کند. به‌ گزارش 9to5Mac، تغییرات AirDrop در چین می‌تواند به‌این دلیل باشد که معترضان در این کشور از قابلیت مذکور برای پخش پوسترهای مخالف با شی‌جین پینگ و دولت او استفاده کرده‌اند.

به‌هرحال دلیل اعمال محدودیت در قابلیت AirDrop سیستم‌عامل iOS هرچه که باشد، برای برخی افراد مفید واقع خواهد شد زیرا امکان دارد برخی مواقع محتوایی را با شخصی که در فهرست مخاطبان نیست به‌اشتراک بگذارید و فراموش کنید که AirDrop را فقط به‌ مخاطبان خود محدود کنید و در این‌صورت افراد ناشناس می‌توانند محتوای ناخواسته‌ را به دستگاه شما ارسال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات