آپدیت جدید ویندوز 11 یکی از بهترین قابلیت‌های macOS را منحصرا برای کاربران سامسونگ به‌همراه دارد

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت درکنار انتشار نسخه‌‌ی پیش‌نمایش جدید ویندوز 11، قابلیتی را به Phone Link اضافه کرد که فعال کردن هات اسپات‌ گوشی‌ها در ویندوز 11 را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.
تبلیغات

صحبت از قابلیتی است که در iPadOS و macOS به کاربر امکان می‌دهد تا بدون خارج‌کردن گوشی از جیب، هات‌اسپات آن را فعال سازد؛ بدین شکل که هات‌اسپات آیفون شما در در لیست WiFi-های دردسترس دیده می‌شود و تنها با یک کلیک روی آن روشن و فعال خواهد شد. ظاهراً ویژگی مشابهی سرانجام در ویندوز ۱۱ ازطریق اپلیکیشن Phone Link ممکن شده است.

برای استفاده از قابلیت جدید ویندوز ۱۱ کافی است است وارد بخش شبکه (وای‌فای) ویندوز شده و روی نام هات‌اسپات گوشی خود ضربه بزنید تا بدون قفل‌گشایی یا انجام دادن تنظیمات خاصی روی گوشی، هات‌اسپات آن برای شما فعال شود. متأسفانه مانند برخی دیگر از بهترین ویژگی‌های نرم‌افزار Phone Link، قابلیت Instant Hotspot در ویندوز ۱۱ هم تنها برای برخی از گوشی‌های سامسونگ فراهم خواهد بود.

طبق اعلام مایکروسافت کاربران برای دسترسی به ویژگی Instant Hotspot نیازمند موارد زیر خواهند بود:

  • یک گوشی گلکسی سامسونگ با رابط کاربری One UI 4.1.1 یا جدیدتر از آن
  • یک رایانه با قابلیت بلوتوث و وای‌فای که مجهز به build 22621 ویندوز 11 باشد
  • اینترنت فعال مجهز به هات‌اسپات روی دستگاه
  • برنامه‌ی Phone Link‌ با نسخه‌ی 1.22082.111.0 یا جدیدتر
  • اتصال گوشی گلکسی سامسونگ به برنامه‌ی ویندوز روی گوشی با نسخه‌ی 1.22081.142 یا جدیدتر

نکته بسیار عجیب، فراهم‌نبودن قابلیت Instant Hotspot برای گوشی‌های تاشدنی خود مایکروسافت است؛ با آنکه ردموندی‌ها آپدیت اندروید 12L را برای سرفیس دوئو منتشر کرده‌اند؛ اما کاربران این گوشی به ویژگی جدید ویندوز ۱۱ و Phone Link دسترسی ندارند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات