دل به مایکروسافت هشدار داد که نام‌گذاری گیج‌کننده تبلت‌های ویندوزی را تغییر دهد

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت حالا سه سیستم‌عامل مجزا برای پی‌سی‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند دارد. در نام‌گذاری هر سه آن‌ها از برند ویندوز استفاده شده است: ویندوز 8، ویندوز RT و ویندوز فون 8! جفری کلارک، مدیر عامل کمپانی دل معتقد است که نام ویندوز روی سیستم‌عامل محصولات مبتنی بر ARM که قادر نیستند برنامه‌های همیشگی ویندوز را اجرا کنند، منجر به گیج شدن مصرف‌کننده شده و مایکروسافت باید در استفاده از برند «ویندوز» در این سیستم‌عامل تجدید نظر کند. برای جزئیات بیشتر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جفری کلارک، مدیرعامل دل اعلام کرده که به استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت هشدار داده که از نشان تجاری ویندوز برای سیستم‌عامل ویندوز RT استفاده نکند. بنا به گزارش نشریه The Australian Financial Review، کلارک گفته این سیستم‌عامل جدید که برای تبلت‌های مبتنی بر پردازنده ARM طراحی شده باید نامی جدا از ویندوز داشته باشد، ولی بالمر اصرار داشته که این نام تجاری بسیار مهم است.

ویندوز RT به عوان سیستم‌عامل و برند تبلت سرفیس RT مایکروسافت و سیستم‌های مبتنی بر ARM شرکای سخت‌افزاری این کمپانی مثل دل، سامسونگ و ایسوس استفاده می‌گردد. مایکروسافت هنگامی که تبلت سرفیس را ارائه کرد، نتوانست تفاوت‌های میان ویندوز 8 و ویندوز RT را به روشنی برای مصرف‌کننده شرح دهد. مهم‌ترین عامل گیج‌کننده بودن این ماجرا نیز ان است که در ویندوز RT رابط کاربری دسکتاپ نیز مشاهده می‌شود ولی قادر نیست اپلیکیشن‌های همیشگی ویندوز را اجرا کند. این موضوع قبلا هم در قسمت سوم سری مقالات اختصاصی زومیت «نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها دربازار تلفن هوشمند و تبلت» مطرح شده بود. شاید زمان آن فرا رسیده که مایکروسافت برای آینده‌ای که پر از دستگاه‌های همراه است، نام تجاری «ویندوز» را از روی ویندوز RT و ویندوزفون بردارد تا بدین صورت مانع گیج شدن مشتری شود.

«فقط با نهادن نامی دیگر روی ویندوز RT، مسئله حل نخواهد شد»

اما نیل هند، رئیس بخش تبلت کمپانی دل معتقد است که کلید حل این مشکل آموزش است و «فقط با نهادن نامی دیگر روی ویندوز RT، مسئله حل نخواهد شد». هند معتقد است که همیشه برای سیستم‌های مبتنی بر ARM بازار خوبی وجود خواهد داشت و RT نیز آینده خوبی دارد. ازآنجاکه هنوز تعداد محدودی محصول مبتنی بر ویندوز RT در بازار موجود است، این سیستم‌عامل در ابتدای راه قرار دارد.

به نظر می‌رسد با اصراری که مایکروسافت بر این نام‌گذاری دارد، نشان تجاری این سیستم‌عامل نوپا به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ وجود نام تجاری ویندوز روی این سیستم‌عامل‌ها مطمئناً اعتبار بالایی به آن‌ها می‌بخشد ولی ممکن است برای عده‌ای که کمتر درگیر اخبار فناوری و سخت‌افزار هستند این نام‌گذاری کمی گیج‌کننده باشد. شما با بالمر موافقید یا با کلارک؟!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات