میزان استفاده کاربران از نسخه‌های مختلف اندروید مشخص شد؛ اندروید 12 وضعیت مناسبی ندارد

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین گزارش گوگل از میزان استفاده‌ی کاربران از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ در ماه آگوست نشان می‌دهد که تنها حدود ۱۳٫۳ درصد کاربران از آن استفاده می‌‌کنند.
تبلیغات

پیش از به‌روزرسانی ۴ آگوست، گوگل آخرین‌بار در ۹ می آمار مربوط به توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را منتشر کرده بود. آن زمان هنوز اندروید ۱۲ در جدول توزیع سیستم‌عامل‌های این شرکت دیده نمی‌شد؛ اما حال آمار مربوط به آن منتشر شده است و اطلاعات جدیدی دراختیار ما قرار می‌دهد.

به‌گزارش 9to5google، اوایل ماه جاری، گوگل آمار میزان استفاده‌ی کاربران از سیستم‌عامل خود را به‌روز کرد. اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد که اندروید ۱۲ فقط روی ۱۳٫۳ درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

نمودار میزان استفاده کاربران از نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید در ماه آگوست

براساس بعضی شواهد، سهم اندروید ۱۲ در ماه می چیزی حدود ۶٫۶ درصد بوده؛ البته هنوز این داده به‌طوررسمی در وب‌سایت اندروید استودیو نوشته نشده است. نمودار منتشرشده‌ی گوگل برتری اندروید ۱۱ با دراختیارداشتن ۲۷ درصد از سهام بازار را به‌نمایش می‌گذارد.

درواقع، اندروید ۱۱ اکنون پرکاربردترین نسخه‌ی سیستم‌عامل مذکور است. پس‌ازآن نیز اندروید ۱۰ و ۹ دیده می‌شوند که به‌ترتیب ۲۲٫۳ و ۱۴٫۵ درصد از سهم بازار را ازآنِ خود کرده‌اند.

زمانی‌که گوگل این داده‌ها را به‌طور ماهانه منتشر کرد، از دستگاه‌های اندرویدی‌ای استفاده می‌شد که در دوره هفت‌روزه‌ی منتهی به تاریخ ارائه‌شده به پلی‌استور دسترسی داشتند. احتمالاً هنوز هم از همین روش برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات