مایکروسافت هشداری تمام‌صفحه درباره پایان پشتیبانی از ویندوز 8.1 نمایش داد

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر هنوز از ویندوز 8.1 استفاده می‌کنید، مایکروسافت توصیه می‌کند که هرچه‌زودتر به نسخه‌ای جدیدتر کوچ کنید.
تبلیغات

پشیبانی از ویندوز 8.1 در ۱۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۲۰ دی ۱۴۰۱) متوقف خواهد شد. با نصب جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز 8.1، هشدار تمام‌صفحه‌ای به‌نمایش درخواهد آمد که به‌ کاربر یادآوری می‌کند پایان پشتیبانی از این نسخه‌ی ویندوز نزدیک است. مایکروسافت به کاربران توصیه می‌کند که کامپیوتر شخصی خود را ارتقا دهند تا بتوانند نسخه‌های دارای پشتیبانی ویندوز را نصب کنند.

ویندوز 8.1 اکنون بسیار قدیمی شده است و براساس آمارهای Statcounter، کمتر از ۳ درصد کاربران کامپیوترهای رومیزی از نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. درهرصورت، ویندوز 8.1 در ابتدای سال آتی میلادی رسماً به پایان کارش نزدیک می‌شود. بنابراین، کاربران این نسخه از ویندوز حدوداً ۶ ماه دیگر فرصت دارند تا به نسخه‌های جدیدتر ویندوز کوچ کنند.

به‌گزارش بلیپینگ کامپیوتر، پس‌ از نصب جدیدترین به‌روزرسانی تجمعی ویندوز 8.1، کاربران اعلان تمام‌صفحه‌ای دریافت خواهند کرد که درباره‌ی تاریخ پایان پشتیبانی از این نسخه‌ی ویندوز اطلاع‌رسانی می‌کند. در این اعلان، مایکروسافت خطاب به کاربران ویندوز 8.1 چنین می‌نویسد:

تاریخ ۱۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۲۰ دی ۱۴۰۱) آخرین روزی است که مایکروسافت به‌روزرسانی امنیتی و پشتیبانی فنی برای کامپیوترهای مجهز به ویندوز 8.1 را ارائه می‌کند. بابت وفاداری‌تان سپاسگزاریم و آماده‌ایم که به‌منظور آماده‌شدن شما برای آینده کمک کنیم.

در انتهای این پیام، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که اعلان مجدداً ۳۵ روز بعد نمایش داده شود یا در واپسین روز پشتیبانی رسمی مایکروسافت به آن‌ها یادآوری شود. درواقع، ویندوز ۸/۱ در تاریخ ۹ ژانویه‌ی ۲۰۱۸ (۱۹ دی ۱۳۹۶) به پایان پشتیبانی رسمی رسید؛ اما پشتیبانی اضافی از آن تاریخ تاکنون تمدید شده است. مایکروسافت قصد دارد در تاریخ مذکور تمام پشتیبانی‌ها را برای سیستم‌عامل قدیمی لغو کند.

مایکروسافت پیش‌تر در‌این‌باره گفته است که با رسیدن به تاریخ ۱۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۳، تمامی به‌روزرسانی‌های امنیتی، به‌روزرسانی‌های غیرامنیتی، رفع نقص‌ها، پشتیبانی فنی و به‌روزرسانی محتوای فنی آنلاین نیز قطع خواهد شد.

مایکروسافت توصیه می‌کند که اگر دستگاه کاربری ازنظر سخت‌افزاری امکان اجرای نسخه‌های جدیدتر ویندوز را ندارد، هرچه زودتر دستگاه خود را به‌گونه‌ای ارتقا دهد که بتواند ویندوز 11 را اجرا کند.

همچنین، مایکروسافت برای پایان پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸/۱ صفحات مخصوصی در وب‌سایت رسمی خود در نظر گرفته است. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پایان پشتیبانی از ویندوز ۸/۱ چیست؟ فکر می‌کنید توصیه‌ی مایکروسافت درباره‌ی ارتقای سیستم منصفانه است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات