Live Activities ویژگی جدید iOS 16 برای بهبود نوتیفیکیشن‌ها طراحی شده است

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
این به‌روزرسانی بزرگ‌ترین تغییر از iOS 12 محسوب می‌شود.
تبلیغات

اپل طی رویداد WWDC تغییراتی را که iOS 16 در نوتیفیکیشن‌ها ایجاد می‌‌‌کند، اعلام کرده است که مهم‌ترین به‌روزرسانی آن از زمان عرضه iOS 12 در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. این به‌روزرسانی امکان گروه‌بندی خودکار نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها را فراهم می‌کرد؛ اما حالا با iOS 16، سازمان‌دهی‌تر شده است.

در این به‌روزرسانی صفحه‌ی قفل کاملاً بازطراحی شده وجود دارد که با ویجت‌هایی که دقیقاً شبیه به پیچیدگی‌های اپل واچ هستند قابل تنظیم است. نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل اکنون از پایین وارد می‌شوند و می‌توانند در پایین صفحه قفل پنهان شوند.

نوتیفیکیشن ios 16

نوتیفیکیشن‌ها در iOS 16 مانند چرخ‌وفلک از پایین صفحه قفل ظاهر می‌شوند

جدیدترین ویژگی که Live Activities نام دارد، می‌تواند نوتیفیکیشن‌هایی را که مانند ویجت‌هایی مانند امتیازات ورزشی زنده از برنامه Apple TV که در صفحه قفل باقی می‌مانند، پین کند. Live Activities با یک API جدید برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌شود تا از مزیت‌ها بهره ببرند و تجربه‌های مداوم جدیدی خلق کنند.

نوتیفیکیشن‌ها از متن پررنگ‌تری استفاده می‌کنند و می‌توانند تصاویر را نیز برای دید بهتر دربرگیرند. اکنون می‌توانید بین سه نما برای نوتیفیکیشن‌های خود در صفحه قفل انتخاب کنید، از جمله نمای جدید Stacked که نوتیفیکیشن‌ها را در پایین و خارج از مسیر نگه می‌دارد. همچنین نمای شمارش وجود دارد که نوتیفیکیشن‌ها را پنهان می‌کند و در نهایت نمای فهرست گسترده‌ای که از فضای عمودی کامل صفحه استفاده می‌کند وجود دارد. نماها را می‌توان با فشار دادن نوتیفیکیشن‌ها برای گسترش یا جمع‌کردن تغییر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات