iOS 15 اکنون روی 85 درصد از آیفون‌های فعال نصب شده است

شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس جدیدترین آمار، میزان پذیرش iOS 15 اپل میان دارندگان آیفون به حدود ۸۵ درصد رسیده است.
تبلیغات

درحالی‌که اپل خود را برای معرفی iOS 16 آماده می‌کند، طبق گزارش‌ها iOS 15 اکنون روی حدود ۸۵ درصد از همه‌ی آیفون‌های فعال نصب شده؛ البته آمار مربوط به نصب نسخه‌های مختلف iOS روی آیفون، به‌طور غیرعادی درحال نوسان است.

همان‌طور که اپل‌اینسایدر اشاره می‌کند، سرعت گسترش استفاده از iOS 15 به‌اندازه‌ی iOS 14 نبود. آمار جدید نشان می‌دهد ۲۵۶ روز پس از انتشار اولین نسخه‌ی عمومی iOS 15، اکنون این سیستم‌عامل روی حدود ۸۵ درصد از آیفون‌ها نصب شده است.

طبق گزارش شرکت تحلیلی میکس‌پنل، iOS 14 تا آوریل ۲۰۲۱ روی بیش از ۹۰ درصد از آیفون‌های فعال نصب شده بود و حالا iOS 15 تا تاریخ سوم ژوئن ۲۰۲۲ روی حدود ۸۵ درصد از آیفون‌های فعال نصب شده است.

داده‌های میکس‌پنل از آمار مربوط به استفاده از وب‌سایت و برنامه‌ی این شرکت به‌دست آمده و به‌صورت نمودار ارائه شده که می‌توان آن را به‌طور روزانه، هفتگی یا ماهانه مشاهده کرد؛ بنابراین برای مثال آمار ۸۵٫۱۲ درصد مربوط به سوم ژوئن ۲۰۲۲ است که به داده‌های جمع‌آوری‌شده برای یک روز اشاره دارد. اگر بخواهید داده‌های جمع‌آوری شده در هفته‌ی اخیر را مشاهده کنید، ازآنجاکه هفته هنوز به‌پایان نرسیده، آخرین رقم نشان داده شده مربوط به ۳۰ مه ۲۰۲۲ بوده که در آن نرخ پذیرش iOS 15 معادل ۸۷٫۱۶ درصد بوده است.

نمودار میزان پذیرش ios 15 و ios 14

طبق آخرین داده‌های موجود، سهم iOS 15 معادل ۸۵٫۵۲ درصد و iOS 14 معادل ۱۱٫۶۹ درصد است. ۲٫۷۹ درصد باقی‌مانده نیز از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS استفاده می‌کنند.

اپل آمار پذیرش نسخه‌های مختلف iOS را به‌طور رسمی منتشر نمی‌کند. میکس‌پنل می‌گوید داده‌های خود را از بیش‌ از سه تریلیون رکورد حاصل از دسترسی به وب‌سایت و برنامه‌ی خود به‌دست آورده است.

در مقام مقایسه، StatCounter می‌گوید از ماه مه ۲۰۲۲، آخرین نسخه‌ی اندروید ۱۲ روی ۱۴٫۹ درصد از گوشی‌های اندرویدی فعال نصب شده؛ اندروید ۱۲ در چهارم اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات