سیستم‌عامل Harmony OS 3.0 شهریور امسال به‌طور نهایی منتشر خواهد شد

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اخبار جدید، هواوی تاریخ انتشار نسل سوم سیستم‌عامل اختصاصی خود، با نام Harmony OS 3.0 را به شهریور ماه تغییر داده است.
تبلیغات

پس از اینکه هواوی دومین نسخه‌ رابط کاربری اختصاصی‌اش، Harmony OS 2.0 را دراختیار دستگاه‌های بیشتری در چین قرار داد، حالا که صحبت از نسل سوم هارمونی است، کاربران بسیاری مشتاق هستند تا بدانند Harmony OS 3.0 چه قابلیت‌های جدیدی را با خود به‌همراه خواهد داشت؛ البته بیشتر دستگاه‌های هواوی که در بازارهای جهانی فعال هستند همچنان هیچ‌یک از نسخه‌های هارمونی اواس را دریافت نکرده‌اند.

اخیراً یکی از افشاکنندگان معروف چینی، نقشه‌ی راه اعلام‌شده Harmony OS 3.0 در مسابقه‌ی نوآوری توسعه‌دهندگان را در شبکه‌ی اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته است. طبق این برنامه، انتشار نسل جدید سیستم عامل هواوی در به‌روزرسانی بزرگ Harmony OS 3.0 و OpenHarmony 3.1 به سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) موکول شده است.

تاریخ عرضه‌ی Harmony OS 3.0 هواوی

یک وبلاگ‌نویس، پیش‌تر دراین‌باره با انتشار پستی، آغاز زمان تست بتای Harmony OS 3.0 را در ماه مه ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) عنوان کرده بود؛ علاوه‌براین او اضافه کرد که بخش توسعه‌ی این سیستم‌عامل تقریباً به اتمام رسیده است و تغییرات زیادی را در رابط کاربری نسخه‌ی پیش‌رو شاهد نخواهیم بود؛ البته هواوی قصد دارد در نسل جدید سیستم‌عاملش، تجربه‌ی کاربری و عملکرد کلی را بهبود داده و اتصال، تعامل و اشتراک‌گذاری داده بین چند دستگاه هواوی را بهینه‌تر و پایدارتر کند.

Harmony OS 3.0‌ در نسخه‌ی بتا

طبق نقشه‌ی راه رسمی هارمونی اواس، قرار بود انتشار HM OS 3.0 در نسخه‌ی آزمایشی خود در ماه مارس (فروردین) آغاز شود و سپس در ماه ژوئیه (تیر ماه) نسخه‌ی پایدار آن عرضه شود. حالا طبق اخبار جدید، بنا‌به‌دلایلی این برنامه با تأخیر مواجه شده و انتظار می‌رود نسخه‌ی بتا HM OS 3.0 در ماه مه (خرداد) و نسخه‌ی پایدار آن در سپتامبر (شهریور) عرضه شوند.

همچنین به‌نقل از هواوی سنترال، سری هواوی میت 50 احتمالاً در ماه ژوئیه معرفی خواهد شد؛ پس انتظار می‌رود که پرچم‌دار بعدی هواوی با نسخه‌ی از پیش‌نصب‌شده‌ی Harmony OS 3.0 وارد بازار شود. بااین‌حال، هنوز تاریخ عرضه و مشخصات هواوی میت 50 به‌صورت رسمی تأیید نشده‌ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات