رابط کاربری OriginOS ویوو پد شباهت بسیار زیادی به iPadOS اپل دارد

سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویوو طراحی رابط کاربری تبلت خود موسوم به OriginOS را از نظر ظاهر، آیکون‌ها، انیمیشن‌ها و سایر قابلیت‌ها از iPadOS اپل الهام گرفته است.
تبلیغات

اگر Vivo Pad را از دور مشاهده کنید، شاید آن را با آیپد اپل اشتباه بگیرید زیرا شرکت چینی ویوو در طراحی و ساخت تبلت خود از سری تبلت‌های آيپد اپل الهام گرفته است. بااین‌حال، شباهت تبلت‌های ویوو فقط به ظاهر دستگاه ختم نمی‌شود و رابط کاربری این محصول نیز شبیه رابط کاربری آیپد است. OriginOS به‌میزان درخورتوجهی شبیه iPadOS است اما برخی از افراد از مسیری که ویوو درپیش گرفته، رضایت ندارند.

به گزارش Wccftech، چندین شرکت چینی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به‌دلیل کپی‌برداری از طراحی محصولات عرضه‌شده توسط رقبا از جمله اپل، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. افشاگر معروف خبرهای فناوری Ice Universe به‌تازگی در توئیتر نشان داده که OriginOS یک کپی آشکار از iPadOS است. وی رابط کاربری و انیمیشن‌های موجود در OriginOS را به‌عنوان مدرکی برای ادعای خود درنظر گرفته است. بااین‌حال، او از ویوو به‌دلیل الهام گرفتن از رابط کاربری تبلت‌های اپل انتقاد نمی‌کند زیرا از عملکرد دستگاه خود راضی است و سایر شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا آنچه را که ویوو انجام داده، ادامه دهند.

بااین‌حال، اظهارات Ice Universe مثبت تلقی نمی‌شود زیرا بسیار از کاربران در توئیتر به‌دلیل کپی کردن رابط کاربری و انیمیشن‌های iPadOS اپل، و استفاده از آن در OriginOS از ویوو انتقاد کرده‌اند. انیمیشن‌های باز کردن، بستن و کوچک‌ کردن اپلیکیشن‌ها در ویوو پد شباهت بسیار زیادی به iPadOS اپل دارد و به‌همین‌دلیل عرضه نشدن رسمی این تبلت چینی در آمریکا چندان جای تعجب ندارد.

Ice Universe در پاسخ به یکی از کاربران توئیتر که از وی سؤال کرد چه چیزی مانع اقدام قانونی اپل علیه ویوو می‌شود اعلام کرد اگر ویوو پد در خارج از چین و بخصوص در بازار ایالات متحده به‌فروش برسد، اپل می‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد. باید توجه داشته باشیم که سخت‌افزار ویوو پد در حد یک دستگاه پرچم‌دار نیست. این تبلت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰، هشت گیگابایت رم و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی IPS LCD با پشتیبانی از HDR10 بهره می‌برد. باید دید آیا استفاده از این سخت‌افزار در طولانی مدت می‌تواند به روان بودن اجرای انیمیشن‌ها و رابط کاربری OriginOS کمک کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات