تغییرات سازمانی گسترده مایکروسافت برای تمرکز هرچه بیشتر روی اندروید

شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت واحد جدیدی را موسوم به «پلتفرم و تجربه‌های اندروید مایکروسافت» زیر نظر پانوس پانای ایجاد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت بار دیگر تعدادی از تیم‌ها و واحدهای کلیدی خود را سازمان‌دهی می‌کند. پانوس پانای، مدیر ارشد محصول شرکت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مایکروسافت تیم‌های سیستم‌عامل سرفیس دوئو، سوئیف‌کی، فون‌لینک، مایکروسافت‌لانچر و تعدادی دیگر از تیم‌های فعال در حوزه‌ی اندروید را به واحد اختصاصی جدیدی موسوم به «پلتفرم و تجربه‌های اندروید مایکروسافت» (Android Microsoft Platform and Experiences یا به‌اختصار AMPX) انتقال می‌دهد.

پیش‌تر بسیاری از محصولات و سرویس‌های مایکروسافت در حوزه‌ی اندروید شامل سوئیفت‌کی و مایکروسافت‌لانچر در واحد «تجربه‌های موبایل مایکروسافت» (Microsoft Mobile Experiences یا به‌اختصار MMX) توسعه می‌یافتند؛ واحدی که روی محصولات نرم‌افزاری iOS و iPadOS نیز تمرکز دارد. واحد جدید با هدف شدت‌بخشیدن به تلاش‌های مایکروسافت و تمرکز هرچه بیشتر روی اندروید در کنار ویندوز شکل گرفته است.

به‌طور خلاصه مایکروسافت درست‌ مانند تصمیمی که فوریه‌ی ۲۰۲۰ برای ویندوز گرفت، با تغییرات سازمانی جدید، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود در حوزه‌ی اندروید را به واحدی جدید زیر نظر پانوس پانای انتقال داده است. سخنگوی مایکروسافت در رابطه با تغییرات جدید به ویندوزسنترال چنین می‌گوید:

مانند اغلب شرکت‌ها، ما پیوسته در حال ارزیابی کسب‌وکارمان هستیم. برای شتاب‌دادن به تأثیرگذاری‌مان و سرویس‌دهی بهتر به مشتریان و شرکایمان، اخیراً در سازمان تغییراتی به‌وجود آوردیم.

منابع مختلف به ویندوزسنترال می‌گویند که مایکروسافت در طول سال‌های آینده، ایده‌های بزرگی را برای اندروید و ویندوز در سر دارد که از جمله‌ی آن‌ها به یکپارچگی پیشرفته‌تر و عمیق‌تر گوشی‌های هوشمند اندروید و کامپیوترهای ویندوزی، فراتر از تجربه‌ی فعلی اپلیکیشن Phone Link می‌توان اشاره کرد. مایکروسافت می‌خواهد با هدف تجربه‌ی تعامل‌پذیری همچون رابطه‌ی میان آیفون و مک، گوشی‌های اندرویدی را به افزونه‌ای برای کامپیوترهای ویندوزی بدل سازد.

هم‌زمان با تغییرات سازمانی، نقش تعدادی از کارکنان کلیدی مایکروسافت نیز تغییر می‌یابد. Shilpa Ranganathan جای Linda Averett در سِمَت قائم‌مقامی واحد مدیریت پروژه‌ی ویندوز را می‌گیرد و Averett نیز به تیمی جدید با تمرکز بر امنیت و حریم خصوصی انتقال می‌یابد. Ali Akgun نیز که پیش‌تر عنوان قائم‌مقام ارشد واحد سرفیس را داشت، هدایت گروه جدید AMPX را برعهده می‌گیرد.

گفته می‌شود که Michael Fortin، قائم‌مقام ارشد مایکروسافت بازنشسته شده و نقش او میان چندین مدیر در واحد Windows + Devices تقسیم می‌شود. ظاهراً براثر تغییرات سازمانی جدید مایکروسافت، هیچ‌کدام از نیروها تعدیل نمی‌شوند. در مجموع به‌نظر می‌رسد که تغییرات جدید با هدف سرویس‌دهی بهتر مایکروسافت در زمینه‌ی اندروید و بهبود یکپارچه‌سازی گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوزی صورت گرفته است.

اندکی پیش، مایکروسافت اعلام کرد که اپلیکیشن Your Phone را به Phone Link تغییر نام می‌دهد و پشتیبانی از «اپ‌ها» را به گوشی‌های هوشمند آنر نیز گسترش می‌دهد، این قابلیت پیش‌تر در انحصار گوشی‌های سامسونگ و سرفیس دوئو بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات