مایکروسافت احتمالاً قابلیت سربرگ مرورگر فایل و کلیپ‌بورد هوشمندتر را در ویندوز ۱۱ ارائه خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، مایکروسافت احتمالاً در رویداد ۱۶ فروردین ویندوز، قابلیت سربرگ‌ها در مرورگر فایل ویندوز ۱۱ و کلیپ‌بورد هوشمندتر برای این سیستم‌عامل را رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در ۵ آوریل (۱۶ فروردین ۱۴۰۱) رویدادی با حضور پانوس پانای، رئیس سرفیس و ویندوز، برگزار خواهد کرد. اگرچه به‌نظر می‌رسد این رویداد بیشتر روی شرکت‌ها تمرکز داشته باشد؛ اما انتظارات بیشتری از این مراسم داریم. شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت احتمالاً در این رویداد، قابلیت‌های جدیدی در ویندوز ۱۱ معرفی خواهد کرد.

به‌گزارش دیجیتال ترندز، انتظار می‌رود مایکروسافت در رویداد ۱۶ فروردین خود، قابلیت حافظه‌ی کلیپ‌بورد هوشمندتر در ویندوز ۱۱ را رونمایی کند. علاوه‌براین، امکان دارد ویژگی اقدامات پیشنهادی مثل امکان تماس با شماره‌‌تلفن‌های کپی‌شده یا ارسال ایمیل به آدرس‌های ایمیل کپی‌شده در کلیپ‌بورد را معرفی کند.

همچنین، احتمال دارد ردموندی‌ها مرورگر فایل ویندوز ۱۱ را به قابلیت سربرگ مجهز کنند؛ قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد پوشه‌های مدنظر خود را به‌طور هم‌زمان در مرورگر فایل باز کنند و نیازی به اجرای پنجره‌ی جدید نداشته باشند. این دو ویژگی جدید در نسخه‌های جدید ویندوز اینسایدر پنهان شده بود که شایعه‌ی معرفی آن‌ها را بیشتر تقویت می‌کند.

مرورگر فایل با سربرگ در ویندوز ۱۱

علاوه‌براین، به‌احتمال فراوان مایکروسافت اپلیکیشن ایمیل جدیدی برای ویندوز ۱۱ معرفی خواهد کرد. این برنامه که درحال‌حاضر در اکوسیستم مایکروسافت با عنوان «وان اوت‌لوک» شناخته می‌شود، مثل نرم‌افزار اصلی اوت‌لوک تجربه‌ی تحت‌وب را به کاربر ارائه خواهد داد. شاید این برنامه به‌عنوان جایگزینی مدرن برای نرم‌افزار Mail & Calendar در ویندوز ۱۱ معرفی شود. روند توسعه‌ی این نرم‌افزار از یک سال قبل آغاز شده است و به‌تازگی نسخه‌ی پیش‌نمایش آن نیز دردسترس برخی کاربران قرار گرفته است.

نکته‌ی دیگر اینکه در رویداد ۱۶ فروردین مایکروسافت، احتمالاً تمرکز اصلی پانای روی مایکروسافت اج، مایکوسافت تیمز و سایر برنامه‌های مایکروسافت ۳۶۵ خواهد بود.‌ همچنین، این احتمال وجود دارد که در این رویداد ارائه‌ی جزئیاتی درباره‌ی آواتارهای سه‌بعدی در مایکروسافت تیمز را شاهد باشیم و این شرکت درباره‌ی قابلیت جدید مرورگر اج بیشتر صحبت کند که به کاربر اجازه می‌دهد پنجره‌های باز را سازمان‌دهی کند.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه انتظار می‌رود در این رویداد توضیحاتی درباره‌ی ویژگی‌های جدید Microsoft Endpoint Manager و Windows 365 Cloud PC و حتی Microsoft Defender داده شود.

رویداد ویندوز مایکروسافت ۵ آوریل ۲۰۲۲ ساعت ۸ به‌وقت محلی برگزار خواهد شد و پانوس پانای به‌همراه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در آن سخنرانی خواهند کرد. پس از پایان این رویداد، سه جلسه‌ی مجزا برنامه‌ریزی شده است که در آن، نسخه‌های نمایشی حول محور بهره‌وری، همکاری، مدیریت و امنیت ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات