پشتیبانی اندروید ۱۳ از افکت‌های جذاب و جدید برای تصویر پس‌زمینه

سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
افکت‌های موجود در اندروید ۱۳،‌ تصاویر پس‌زمینه‌ی دستگاه را جذاب‌تر می‌کنند.
تبلیغات

هفته گذشته گوگل دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ (Android 13 Developer Preview 2) را منتشر کرد. نسخه‌ی پیش‌نمایش نهایی، برخی از ویژگی‌ها و تغییرات قابل‌توجه را به همراه دارد که از آن‌ها می‌توان به درخواست‌های مجوز اعلان، پشتیبانی از Bluetooth LE Audio و ... اشاره کرد. مانند همیشه، تغییراتی زیاد و ویژگی‌های در حال توسعه‌ای وجود دارند که در اطلاعات نهایی اسمی از آن‌ها برده نشده است. یکی از این تغییرات جالب، API ایجاد افکت‌های تصویر زمینه جدید است که تصاویر پس‌زمینه را جذاب‌تر می‌کند.

به گزارش xda-developers، دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ پایه و اساس ویژگی جدیدی را برای شخصی‌سازی دستگاه ایجاد می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد جلوه‌های سرگرم‌کننده مختلفی را روی تصاویر پس‌زمینه خود اعمال کنند. در آخرین نسخه‌ی اپ WallpaperPicker موجود در پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان، رشته‌های جدیدی وجود دارد که به تب جدید «افکت‌ها» اشاره می‌کنند. طبق تجزیه و تحلیل Esper، این تب دارای افکت‌های متعددی است، از جمله افکت تصویر زمینه سه‌بعدی که کاربران می‌توانند روی پس‌زمینه‌های فعلی خود اعمال کنند. این افکت‌ها توسط API جدیدی پشتیبانی می‌شوند. در حال حاضر، سرویس تولید افکت‌های پس‌زمینه غیرفعال است، بنابراین نمی‌دانیم این ویژگی چگونه کار می‌کند.

همان‌طورکه پیش‌ترگفته شد، هنوز این افکت‌ها فعال نشده‌اند، اما Esper موفق شده به ویژگی جدیدی به نام «کم‌نور کردن تصویر پس‌زمینه‌» (wallpaper dimming) دست پیدا کند. همان‌طورکه از اسم آن پیدا است، این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد بدون تغییر در روشنایی خود دستگاه، روشنایی تصویر زمینه را کاهش دهند تا جلوه‌ای متضاد به آن اضافه شود. برای مشاهده عملکرد آن، می‌توانید اسکرین‌شات‌های پیوست‌شده در زیر را بررسی کنید:

اسکرین شات از افکت کاهش نور تصویر پس زمینه اندروید ۱۳

درست مانند افکت‌های تصویر پس‌زمینه، ویژگی مذکور نیز غیرفعال است و در حال حاضر برای کاربران نهایی قابل دسترسی نیست. احتمالاً در نسخه‌های بتای آتی شاهد انتشار آن خواهیم بود.

Esper اشاره می‌کند احتمالاً سرویس مربوط به افکت‌های پس‌زمینه در انحصار پیکسل خواهد بود. البته ممکن است سازندگان دستگاه بتوانند سرویس خود را به API متصل کنند تا ویژگی مشابهی را در پوسته سفارشی خود ارائه دهند. در هر صورت، انتظار داریم در ماه‌های منتهی به انتشار نهایی اندروید ۱۳، اطلاعات بیشتری در مورد افکت‌های جدید پس‌زمینه و ویژگی‌های مشابه در فضای مجازی منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات