اندروید ۱۳ در رایانه‌های شخصی از نوار وظیفه‌ی جدید و قابلیت‌ چند پنجره‌ای بهره می‌برد

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بهتر اجرای اندروید ۱۳ روی رایانه‌های شخصی، قابلیت‌هایی مثل نوار وظیفه‌ی جدید و امکانات چندپنجره‌ای را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است.
تبلیغات

گوگل پس از سال‌ها غفلت، سرانجام توجه ویژه‌ای به اجرای اندروید روی نمایشگرهای بزرگ کرده است. به‌روزرسانی اخیر اندروید 12L (که با نام اندروید ۱۲٫۱ نیز شناخته می‌شود) نوار وظیفه و طرح‌بندی‌های به‌روزرسانی‌ شده‌ای برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو ارائه کرد و حالا غول جست‌وجوی اینترنت قصد دارد در اندروید ۱۳ بهینه‌سازی‌هایی در رابط کاربری این سیستم‌عامل اعمال کند تا روی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها بهتر اجرا شود.

به گزارش XDA، اجرای اندروید روی رایانه‌های شخصی میان کاربران خیلی رایج نیست. بااین‌حال، این موضوع باعث نشد که گوگل نسبت به اضافه کردن قابلیت‌های جدید برای بهبود تجربه‌ی کاربری اندروید روی رایانه‌های شخصی منصرف شود. در اندروید ۱۳، بخش نوار وظیفه به دکمه‌هایی مجهز شده است که می‌توان از آن‌ها برای دسترسی سریع‌تر به اعلان‌ها و تنظیمات سریع استفاده کرد.

طراحی جدید اندروید ۱۳ برای رایانه‌های شخصی به طراحی Honeycomb 3.0 و برخی نسخه‌های اندروید ۴ شباهت دارد. بااین‌حال، نسخه‌های قبلی اندروید همه‌ی اپلیکیشن‌های باز شما را در نوار وظیفه نشان نمی‌دادند. علاوه‌براین، اندروید ۱۳ روی رایانه‌های شخصی همچنان یک نوار وضعیت در بالای صفحه ارائه می‌دهد که ازطریق آن می‌توان به تنظیمات سریع و بخش اعلان‌ها دسترسی داشت.

محیط اندروید ۱۳ روی دسکتاپ

به‌نظر می‌رسد دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ نیز همه‌ی برنامه‌ها را به‌طور پیش‌فرض درحال چند پنجره‌ای آزاد، باز می‌کند و نیازی به کشیدن پنجره‌ها برای بزرگ‌کردن محیط آن‌ها نیست. پشتیبانی از چند پنجره از زمان انتشار اندروید نوقا ۷٫۰ در این سیستم‌عامل وجود داشته است، اما باز کردن برنامه‌ها در حالت چندپنجره‌ای همچنان نیازمند اعمال تغییراتی در گزینه‌های منوی توسعه‌دهندگان یا استفاده از لانچر‌های شخص ثالث است.

تغییرات جدید گوگل روی اندروید ۱۳ مثل توزیع غیررسمی اندروید x86، مطمئناً برای افرادی که این سیستم‌عامل را روی رایانه‌ی شخصی اجرا می‌کنند مفید خواهد بود، اما امیدواریم این عناصر طراحی درنهایت در تبلت‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ نیز ارائه شوند. سامسونگ به‌تازگی تبلت ۱۴٫۶ اینچی گلکسی تب اس ۸ اولترا را عرضه کرده است و اگرچه قابلیت DeX سامسونگ امکانات جذابی برای استفاده از اندروید در حالت دسکتاپ ارائه می‌کند، اما این تبلت مطمئناً می‌تواند از تغییرات در نظر گرفته‌شده برای رایانه‌های شخصی روی اندروید ۱۳ بهره ببرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات