با Chrome OS Flex رایانه یا مک خود را به Chromebook تبدیل کنید

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل Chrome OS Flex را معرفی کرد تا بتوانید با آن به‌راحتی رایانه شخصی یا مک را به کروم‌بوک تبدیل کنید.
تبلیغات

بسیاری از ما لپ‌تاپی قدیمی داریم که در گوشه‌ی اتاقمان خاک می‌خورد و مدت‌ها است فراموش کرده‌ایم با آن کار کنیم. احتمالاً بعضی از آن‌ها خیلی کند بوت می‌شوند و نرم‌افزار قدیمی دارند یا کلاً کار نمی‌کنند. بااین‌حال، اگر راهی وجود داشت که به‌جای دورانداختن آن بتوان از این دستگاه دوباره استفاده کرد، چقدر خوب می‌شد!

به‌گزارش اندروید آتوریتی، گوگل سیستم‌ نرم‌افزار جدیدی به نام Chrome OS Flex توسعه داده است که می‌تواند به شما در استفاده‌ی دوباره از لپ‌تاپ‌های قدیمی کمک کند. شما می‌توانید از آن برای نصب سیستم‌عامل کروم در دستگاه‌های مبتنی‌بر ویندوز یا مک استفاده کنید. سیستم مذکور لپ‌تاپ یا رایانه‌ی شخصی یا مک شما را رایگان به کروم‌بوک یا کروم‌باکس تبدیل می‌کند.

گوگل Flex را به‌عنوان راهی ارزان برای مدیران آی‌تی در نظر گرفته است تا بتوانند با کمترین قیمت کروم‌بوک‌های بیشتری مستقر کنند. البته بخش رایگان این سیستم نیز برای عموم آزاد است و هر کاربری می‌تواند به‌کمک آن‌ دستگاه‌های قدیمی را تغییر کاربری دهد و به‌سادگی ببیند تجربه‌ی کار با سیستم‌عامل کروم چگونه است.

Chrome OS Flex براساس همان کد اصلی سیستم‌عامل کروم‌ که روی کروم‌بوک نصب می‌شود، توسعه یافته است. این بدان‌معنا است که شما به سیستم‌عامل کامل، گوگل اسیستنت، به‌روزرسانی ماهانه، پشتیبانی از گوگل پلی و... دسترسی دارید. Flex امروز وارد مرحله‌ی دسترسی اولیه می‌شود. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، می‌توانید به این لینک سر بزنید.

کروم بوک

گوگل می‌داند که تعویض سیستم‌عامل رایانه فعلی شما ممکن است درخواست بزرگی به‌نظر برسد. به‌همین‌دلیل، خوشبختانه می‌توانید تنها با استفاده از فلش USB به Flex اجازه دهید وارد سیستم شما شود.

با استفاده از مجموعه‌نرم‌افزاری ارائه‌شده، می‌توانید دیسکی بوت‌شدنی ایجاد و از آن برای نصب سیستم‌عامل استفاده کنید. با دنبال‌کردن دستورالعمل‌های ارائه‌شده‌ی گوگل، می‌توانید از رایانه‌ی فعلی خود برای اجرای درایو استفاده و سیستم‌عامل Chrome OS Flex را به‌صورت آزمایشی امتحان کنید. اگر تجربه‌ی استفاده از آن شما را راضی نکرد، می‌توانید خیلی راحت دیسک بوت‌شدنی را جدا و فرمت کنید.

اگر از Flex خوشتان آمد، می‌تواند مراحل نصب را ادامه دهید و آن را به‌صورت کامل روی سیستم خود نصب کنید تا دیگر برای اجرا به USB وابسته نباشد. گوگل ابزارهای نرم‌افزاری را دراختیارتان قرار می‌دهد تا این کار را در سیستم‌های مبتنی‌بر ویندوز و مک انجام دهید. این کار می‌تواند جان تازه‌ای به کامپیوتر‌های قدیمی بدهد؛ حتی اگر ۱۳ سال داشته باشند!

Chrome OS Flex نمونه‌ی پیشرفته‌تر CloudReady است که تقریباً همین کار را انجام می‌داد. در سال ۲۰۲۰، گوگل Neverware، شرکت توسعه‌دهنده‌ی CloudReady را خرید و اکنون Flex نسخه‌ی تأییدشده‌ی همان محصول است.

اگر هم‌اکنون از CloudReady استفاده می‌کنید، وقتی نرم‌افزار از مرحله‌ی دسترسی اولیه خارج شود، گوگل به‌طور خودکار سیستم‌عامل دستگاه شما را به Chrome OS Flex به‌روزرسانی می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات