سامسونگ رسماً ارائه‌ چهار سال به‌روزرسانی اندروید را برای دستگاه‌های پرچم‌دارش وعده داد

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ ساعاتی پیش در آنپکد ۲۰۲۲ اعلام کرد که سری گلکسی اس ۲۲ و سری گلکسی تب اس ۸ و سایر مدل‌های اخیر چهار نسل ارتقای سیستم‌عامل اندروید و پنچ‌ سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت می‌کنند.
تبلیغات

سامسونگ ماه آگوست ۲۰۲۰ با رونمایی سری گلکسی نوت ۲۰ اعلام کرد که حداکثر سه نسل از سیستم‌عامل اندروید را برای دستگاه‌های پرچم‌دارش منتشر می‌کند و با این کار، همه‌ی طرفداران را شگفت‌زده کرد. چند ماه بعد، غول کره‌ای سری گلکسی اس ۲۱ را معرفی کرد و تعهد به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را بیشتر تمدید کرد و قول داد که به‌روزرسانی‌های امنیتی چهارساله را نیز ارائه کند.

این اقدام سامسونگ را ازنظر پشتیبانی نرم‌افزاری همسو با گوگل قرار داد؛ اما این مدت طولانی دوام نیاورد. با عرضه‌ی سری پیکسل ۶ در سال ۲۰۲۱، گوگل وعده داد تا پنج‌ سال به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدترین پرچم‌داران خود را منتشر کند. اکنون، سامسونگ دوباره تصمیم جدیدی گرفته و گوگل را در بازی خود شکست داده است.

گلکسی اس ۲۲ اولترا / Galaxy S22 Ultra

به‌گزارش xda-developers، سامسونگ ساعاتی پیش در رویداد معرفی سری گلکسی اس ۲۲ اعلام کرد که تا چهار نسل از سیستم‌عامل اندروید را به تعداد انگشت‌شماری از دستگاه‌های پریمیوم خود ارتقا می‌دهد. بدین‌ترتیب، سری جدید گلکسی S22 چهار نسل ارتقای سیستم عامل اندروید را تجربه می‌کند.

افزون‌براین، تمامی دستگاه‌های سری گلکسی اس ۲۱ ازجمله گلکسی اس ۲۱ اف‌ای، گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ و سری جدید گلکسی تب اس ۸ چهار نسل سیستم‌عامل اندروید را دریافت می‌کنند. گفتنی است همه‌ی این دستگاه‌ها واجدشرایط به‌روزرسانی‌های امنیتی پنج‌ساله هستند که این اقدام سامسونگ یکی دیگر از پیشرفت‌های بزرگ درقبال تعهد قبلی محسوب می‌شود.

نمای جلویی گلکسی S21 FE در دست
زومیت

با این‌ تفاسیر، سری جدید گلکسی S22 سری گلکسی تب S8 و گلکسی S21 FE به‌روزرسانی‌ها را تا اندروید ۱۶ دریافت خواهند کرد؛ چراکه رابط کاربری One UI برپایه‌ی اندروید 12 را دارند. سایر دستگاه‌های سری گلکسی اس ۲۱ و گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ تا اندروید ۱۵ مشمول دریافت به‌روزرسانی می‌شوند؛ زیرا با رابط کاربری One UI برپایه‌ی اندروید ۱۱ عرضه شدند. این تغییر باعث می‌شود گلکسی اس ۲۱ اف‌ای که اخیراً عرضه شده است، به‌روزرسانی بیشتری درمقایسه‌با مدل‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس ۲۱ دریافت کند.

توجه کنید که احتمال انتشار به‌روزرسانی بیشتر نیز وجود دارد؛ اما طبق سابقه‌ی فعلی، مطمئنیم که سامسونگ به وعده‌ی خود عمل خواهد کرد. همچنین، سرعت و اولویت به‌روزرسانی با گذشت سال‌ها تغییر می‌کند که کاملاً طبیعی است. با‌‌توجه‌‌به این نکات و سیاست نرم‌افزاری، سامسونگ اکنون بهترین شرکت در بازار ازنظر به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات