سرفیس دوئو برخلاف وعده‌های مایکروسافت هنوز اندروید ۱۱ را دریافت نکرده است

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد که نخستین نسل از سرفیس دوئو پس از گذشت دو سال هنوز به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت نکرده و همین امر سبب نارضایتی برخی از کاربران شده است.
تبلیغات

مایکروسافت در اکتبر ۲۰۱۹ از دستگاه جدیدی در خانواده‌ی محصولات سرفیس رونمایی کرد که در واقع اولین گوشی هوشمند تاشو ردموندی‌ها مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شد. البته سرفیس دوئو با انبوهی از مشکلات نرم‌افزاری نتوانست آن‌طور که می‌خواست دیدگاه کاربران را به خود جلب کند. جالب است بدانید که گوشی مذکور ۱۱ ماه پس از رونمایی با اندروید ۱۰ عرضه شد و مایکروسافت وعده داد که بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری را با ارائه‌ی اندروید ۱۱ در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ برطرف کند.

شواهد نشان می‌دهد مایکروسافت برخلاف وعده‌هایش هنوز اندروید ۱۱ را برای گوشی تاشو گران‌قیمت خود منتشر نکرده است و این در حالی است که گوشی‌های اندرویدی یکی پس از دیگری به‌روزرسانی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند. مایکروسافت در سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد:

ما همچنان متعهد به ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های سرفیس دوئو هستیم و در تلاشیم تا قبل از پایان سال جاری اندروید ۱۱ را برای مشتریانمان ارائه کنیم.

به‌طور کلی، خلف وعده‌ی مایکروسافت با اینکه ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد؛ در دنیای اندروید بی‌سابقه نیست. برای مثال، نوکیا بارها برنامه‌ی به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمندش را به تأخیر انداخته است و در واقع، تنها گوشی‌های گوگل‌پیکسل هستند که در کوتاه‌ترین بازه به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت می‌کنند. با این‌ حال، پیش‌بینی می‌شد که مایکروسافت به‌عنوان یکی از غول‌های نرم‌افزاری جهان همکاری خوبی با گوگل برای به‌روزرسانی گوشی تاشو ۱۵۰۰ دلاری خود داشته باشد.

از سوی دیگر، مایکروسافت با مشکل بهینه نبودن بسیاری از نرم‌افزار، رابط کاربری و... نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند و شنیده‌ها از آن حکایت دارد که این شرکت هنوز مشکلات یادشده را برطرف نکرده است. مایکروسافت مدعی است که اندروید همچنان برای گوشی‌های تاشو با دو نمایشگر بهینه نشده است؛ اما از آن‌جایی‌که اندروید سیستم‌عاملی اوپن سورس محسوب می‌شود، شرکت‌هایی همچون سامسونگ توانسته‌اند رابط کاربری خود را تا حد زیادی برای گوشی‌های تاشو بهینه کنند.

مایکروسافت تاکنون از ارائه‌ی جزئیات برای به‌روزرسانی اندروید ۱۱ خودداری کرده؛ اما منابع می‌گویند که این شرکت همچنان در حال کار روی این به‌روزرسانی است و از قرار معلوم، گوگل و برخی از اپراتورهای خدمات موبایل این موضوع را تأیید کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات