اولین تصاویر محیط اندروید 13 در دسترس قرار گرفت

جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر جدیدی از نسخه‌های اولیه‌ی اندروید ۱۳ منتشر شده است که برخی از جزئیات را درمورد این نسخه از سیستم‌عامل موبایل گوگل ارائه می‌دهد.
تبلیغات

درحالی‌که همچنان در روزهای اولیه‌ی انتشار نسخه‌ی بتا اندروید 12L هستیم، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان انتظار داشت خبرهای جدید درمورد اندروید ۱۳ در دسترس قرار نگیرد.

به گزارش اندرویدپلیس، امروز اسکرین‌شات‌های جدیدی از نسخه‌های اولیه‌ی اندروید ۱۳ توسط توسعه‌دهندگان XDA منتشر شده است. اسم رمز این نسخه تیرامیسو است و اولین تصاویر فاش شده از آن نمای جدید تنظیمات زبان را به‌ما نشان می‌دهد. براساس این تصاویر، می‌توانید تنظیمات زبان همه‌ی اپلیکیشن‌ها را در این منو مشاهده کنید. اگر ترجیح می‌دهید مرورگر یا برنامه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی را به زبان دیگری غیر از زبان پیش‌فرض گوشی اجرا کنید، در این بخش می‌توانید فقط با چند تنظیم ساده اینکار را انجام دهید.

با این‌حال، شاید هیجان‌انگیز‌ترین تغییر در این تصاویر جدید، مربوط به بخش اعلان‌های انتخابی باشد. گوگل همواره تلاش کرده تا جلوی دریافت هرزنامه‌های بی‌وقفه با تبلیغات، پیشنهاد‌ها درون برنامه‌ای و سایر اعلان‌های غیرضروری را بگیرد؛ اما در اندروید ۱۳ تغییرات بزرگی در این زمینه ایجاد کرده است. طبق اعلام XDA، به‌نظر می‌رسد مجوزهای زمان اجرای جدید، برای اعلان‌ها به حرکت به‌سمت مجوزهای انتخابی برای درخواست‌ها اشاره می‌کند، درست همان‌طور که برنامه‌ها قبلا درخواست دسترسی به مکان، دوربین، فایل‌ها و موارد دیگر را دارند.

سیستم‌عامل iOS از قبل اینکار را انجام می‌دهد و از کاربر درخواست می‌کند که اعلان‌ها را در اولین راه‌اندازی تأیید کند. این قابلیتی است که دارندکان آیپد همگی درمورد کاهش هرزنامه‌ها به آن اشاره می‌کنند. اضافه شدن این نوع مجوز به اندروید کار بزرگی است که می‌تواند وضعیت اعلان‌های این سیستم‌عامل را بسیار بهبود بخشد.

اندروید ۱۳
اندروید ۱۳
اندروید ۱۳
اندروید ۱۳

گوگل همچنین درحال کار روی ویژگی جدیدی به‌نام TARE است. این قابلیت برای کمک به تقویت نحوه‌ی استفاده از برق توسط دستگاه شما طراحی شده است. TARE درحین انجام اقدامات این مورد را تعیین می‌کند که اپلیکیشن موردنظر در آینده امکان استفاده‌ی نامحدود از منابع را داشته باشد یا خیر. به‌نظر می‌رسد این عملکرد خاص در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد، بنابراین برای درک بهتر باید منتظر انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش‌های کامل توسعه‌دهندگان و ارائه‌ی توضیحات دقیق‌تر توسط گوگل باشیم.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، تنها تغییر بصری در این نسخه از اندروید تا به این لحظه، مربوط به گزینه‌ی تغییر اندازه‌ی ساعت در صفحه‌ی قفل است. اگر تمایلی به استفاده از اعداد بزرگ در صفحه‌ی قفل ندارید، این گزینه به کار شما خواهد آمد. خبر خوب این است که گزینه‌ی مورد اشاره احتمالا در اندروید 12L نیز عرضه خواهد شد.

این فقط یک نگاه اجمالی به اندروید ۱۳ است که فقط به برخی جزئیات این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل اشاره می‌کند. البته باید درنظر داشته باشیم هنوز چند ماه تا انتشار اولین نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ باقی مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات