قابلیت یونیورسال کنترل در macOS 12.1 نیز حضور نخواهد داشت

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بررسی نسخه‌ی بتای macOS 12.1 نشان می‌دهد که قابلیت موردانتظار یونیورسال کنترل در این نسخه نیز ارائه نخواهد شد.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌های بسیار هیجان‌انگیز سیستم‌عامل جدید مک‌اواس مانتری، قابلیت یونیورسال کنترل (Universal Control) است که اجازه می‌دهد کاربران از ماوس و ترک‌پد یا صفحه‌کلید در چندین دستگاه مک یا آیپد استفاده کنند و حتی فایل‌ها را بین آن‌ها درگ اند دراپ کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که از قابلیت یادشده هنگام انتشار نسخه‌ی نهایی نمی‌شد استفاده کرد و انتظار می‌رفت که اپل در نخستین به‌روزرسانی میان‌نسلی، این ویژگی مهم را اضافه کنید.

اکنون بررسی‌های جدیدیترین نسخه‌ی بتای macOS 12.1 نشان می‌دهد که این نسخه نیز فاقد یونیورسال کنترل خواهد بود. در یادداشت‌های انتشار MacOS Monterey 12.1 یا iPadOS 15.2، اشاره‌ای به یونیورسال کنترل نشده است و ظاهرا در نسخه‌های نهایی نیز وجود نخواهد داشت. اپل گاهی اوقات نسخه‌های RC ثانویه را برای رفع اشکالات منتشر می‌کند؛ اما ویژگی‌های جدید معمولا در این به‌روزرسانی‌ها اضافه نمی‌شوند.

جالب است بدانید که اپل در صفحه‌ی مک‌اواس مانتری وب‌سایتش تأکیده کرده است که ویژگی مذکور در اواخر پاییز منتشر خواهد شد. پاییز در ایالات متحده‌ی آمریکا در ۲۱ دسامبر به‌پایان می‌رسد؛ بنابراین، هنوز زمان انتشار یونیورسال کنترل در هاله‌ای از بهام است.

با‌توجه‌به اینکه انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید مک‌اواس و آیپد اواس در هفته‌ی آینده پیش از تعطیلات کریسمس عرضه شوند، بعید خواهد بود که تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ دردسترس قرارگرفتن ویژگی یادشده را شاهد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات