تعدادی از قابلیت‌های جدید رابط کاربری MIUI 13 شیائومی مشخص شد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
رابط کاربری MIUI 13 شیائومی با تغییراتی در قابلیت نمایش زمان روشن‌ ماندن نمایشگر (SoT)، سوپر والپیپرها، اسکن مستندات و برخی قابلیت‌های دیگر عرضه می‌شود.
تبلیغات

شیائومی معروف است به اینکه تغییراتی در بیلدهای بتای هفتگی رابط کاربری خود ایجاد می‌کند. حالا نسخه بتای MIUI 21.12.4 قبل از رونمایی از نسخه پایدار MIUI 13، با تغییراتی اساسی در طراحی و اضافه کردن یا حذف برخی قابلیت‌ها معرفی شده است.

به گزارش gizmochina، در نسخه بتای MIUI 21.12.4 علاوه بر اضافه شدن دو قابلیت و حذف تعدادی، تغییراتی نیز در قابلیت‌های موجود قبلی اعمال شده است.

حذف قابلیت نمایش زمان روشن‌ ماندن نمایشگر (SoT) و سوپر والپیپر‌ها

اول از همه باید بگوییم که در آخرین نسخه بتا MIUI، دیگر گزینه‌ای برای نمایش زمان روشن‌ ماندن نمایشگر (SOT) وجود ندارد. گوگل این قابلیت را هم‌زمان با معرفی اندروید 12 حذف کرده بود و حالا به نظر می‌رسد که شیائومی نیز قصد دارد با پیروی از این غول جستجو، این قابلیت را برای رابط کاربری MIUI 13 حذف کند.

در حال حاضر، این تغییر فقط برای گوشی‌هایی از شیائومی که رابط کاربری مبتنی بر اندروید 12 دارند، اعمال می‌شود.

اگر کاربری بخواهد همچنان از اطلاعات مربوط به زمان روشن ماندن نمایشگر گوشی خود مطلع باشد، باید از برنامه‌های شخص ثالث موجود در گوگل پلی استفاده کند.

این غول فناوری چینی علاوه بر حذف حذف قابلیت نمایش زمان روشن‌ ماندن نمایشگر در نسخه بتای MIUI 21.12.4، سوپر والپیپر‌ها را نیز حذف کرده است.

شیائومی در MIUI 12 والپیپرهای جدیدی با نام سوپر والپیپر‌ها (Super Wallpapers) را معرفی کرده بود که مدل‌هایی سه‌بعدی و انیمیشن‌سازی‌شده‌‌ای از زمین و مریخ بودند؛ این مدل‌های سه‌بعدی براساس جدیدترین داده‌های حاصل از اکتشاف فضا ساخته شده‌ بودند. سوپر والپیپر‌ها در آخرین نسخه بتا MIUI حذف شده‌اند و حتی با نصب نسخه 3.0.1.0 برنامه MIUI این رابط کاربری نیز از بین می‌روند.

اضافه شدن واترمارک برای مستندات و فضای ابری Mi Drive در قسمت مدیریت فایل‌ها

برنامه دوربین نسخه بتای MIUI 21.12.4 شیائومی به قابلیت واترمارک کردن هنگام اسکن مستندات مجهز شده است و کاربران از این پس می‌توانند به کمک این قابلیت از کپی غیر مجاز مستندات مهم خود محافظت کنند.

علاوه بر این، در نسخه بتای MIUI 21.12.4 امکان دسترسی مستقیم به فایل‌های ذخیره شده در فضای ابری شیائومی نیز از طریق میانبر Mi Drive در برنامه مدیریت فایل‌ها برای کاربران فراهم شده است.

کاهش سطح هشدار کم بودن شارژ باتری

شیائومی سرانجام سطح هشدار کم بودن شارژ باتری را در نسخه بتای 21.12.4 MIUI از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش داد. در نسخه‌های قبلی رابط کاربری شیائومی، اگر شارژ باتری به زیر ۳۰ درصد می‌رسید، کاربر با هشداری مبنی بر نیاز به شارژ رو‌به‌رو می‌شد؛ اما حالا این عدد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

انتظار می‌رود که شیائومی در هفته‌های پیش رو و قبل از انتشار رسمی MIUI 13، تغییرات بیشتری را برای این رابط کاربری ارائه کند. شما از این غول فناوری چینی انتظار چه تغییراتی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات