اپل احتمالا قابلیت‌های حذف‌شده برای نابینایان را در iOS 15.2 به سیری باز می‌گرداند

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل تاکنون از بازگرداندن قابلیت‌های حذف‌شده سیری برای کمک به نابینایان صرف‌نظر کرده است؛ اما این احتمال وجود دارد که درنهایت این قابلیت‌ها در iOS 15.2 در اختیار افراد قرار بگیرند.
تبلیغات

با انتشار iOS 15، اپل عملکرد دستیار هوشمند سیری را دستخوش تغییر کرد و ویژگی‌هایی که به‌شدت مورد نیاز کاربران کم‌بینا و نابینا بود، حذف کرد. به‌طور کلی، دستورها سیری که جزئیات تماس‌های تلفنی، پیام‌های صوتی و ارسال ایمیل را ارائه می‌دهند، دیگر کار نمی‌کنند و اپل هنوز این مشکل را برطرف نکرده است. قبل از انتشار به‌روزرسانی، کاربران کم‌بینا می‌توانستند از سیری بخواهند پست‌های صوتی را پخش کند، تاریخچه تماس‌ها و تماس‌های اخیر را بررسی کند.

اکنون حذف این موارد، سبب شده است که کاربران یادشده با مشکلات متعددی مواجه شوند. تاکنون افراد زیادی از نبود ویژگی‌های مذکور از اپل گلایه کرده‌اند و ظاهرا این موضوع در انجمن‌های AppleVis برای کاربران نابینا و کم‌بینای محصولات اپل نیز ثبت شده است و شکایات همچنان در انجمن‌های پشتیبانی اپل در حال افزایش است. یکی از کاربران دراین‌باره می‌گوید:

سیری دیگر قادر به خواندن تماس‌های ازدست‌رفته یا تماس با آخرین تماس ازدست‌رفته نیست. من هر روز به‌دلیل نقص بینایی از این ویژگی استفاده می‌کردم و اکنون سیری هنگام درخواست تماس‌های بی‌پاسخ و غیره با جمله «نمی‌توانم کمکی کنم» پاسخ می‌دهد. من به‌شدت به این ویژگی متکی هستم و درحال‌حاضر سیری قادر به انجام این کار نیست. لطفا کسی میتونه کمکم کنه؟ هیچ تنظیماتی تغییر نکرده و سایر آیفون‌ها نیز همین مشکل را دارند.

افزون‌براین، گفته می‌شود درخواست از سیری برای ارائه جزئیات در مورد تماس‌های تلفنی یا پست‌های صوتی اخیر، اکنون به این پاسخ منجر می‌شود: «نمی‌توانم کمکی در این مورد بکنم، اما می‌توانید از من بخواهید برنامه تلفن را باز کنم». دستورها مدیریت ایمیل نیز شرایط مشابهی را دنبال می‌کنند. کاربر دیگری می‌گوید که این تغییر باعث می‌شود آیفون تقریبا برای مادرش غیرقابل استفاده باشد. وی می‌افزاید:

برای بسیاری از افراد کاملا نابینا (مانند مادر من) این باعث می‌شود تلفن آن‌ها تقریبا غیرقابل استفاده باشد؛ زیرا آن‌ها نمی‌توانند از سیری بپرسند که چه کسی تماس گرفته است و آیا پست صوتی دارند یا خیر. درک نمی‌کنم که چگونه اپل نتوانسته تاکنون این مشکل را حل کند. ما به توصیه مدرسه نابینایان، یک آیفون ۱۳ جدید برای مادر سالخورده و نابینایم خریداری کردیم. اپل پیشرو در زمینه قابلیت‌های اینچنینی است. آیا کسی نمی‌تواند جدول زمانی برای رفع مشکل ارائه دهد؟

با تمامی این‌اوصاف، شواهد حاکی از آن است که غول دنیای فناوری قصد دارد این مشکلات را در به‌روزرسانی iOS 15.2 که درحال‌حاضر در دسترس توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان نسخه بتا عمومی است، برطرف کند. به‌نظر می‌رسد که در iOS 15.2 ویژگی‌های مکالمه، ایمیل و پست صوتی سیری دوباره معرفی شده‌اند و کاربردی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات