نسخه‌ی بتای One UI 4 برای گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10 منتشر شد

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ نسخه‌ی بتای One UI 4 را برای کاربران گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ در کشور کره جنوبی منتشر کرد.
تبلیغات

سامسونگ طی چندسال اخیر روند عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های اندروید برای گوشی‌های خود را بهبود بخشیده و سرعت انتشار آن‌ها را به‌طرز چشم‌گیری افزایش داده است. در هفته‌های گذشته شاهد انتشار نسخه‌ی بتای رابط کاربری One UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲ برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱، اس ۲۰، نوت ۲۰ و آخرین سری زد سامسونگ بودیم. همچنین نسخه‌ی پایدار آن چند روز گذشته دردسترس کاربران گلکسی اس ۲۱ قرار گرفت و ازاین‌رو، سامسونگ را دربین یکی از سریع‌ترین شرکت‌ها در ارائه‌ی اندروید ۱۲ قرار داد. اکنون نوبت به گوشی‌های گلکسی سری اس ۱۰ و نوت ۱۰ رسیده و کاربران این گوشی‌ها در کره‌ی جنوبی می‌توانند در برنامه‌ی بتای One UI 4 نام‌نویسی کرده و نسخه‌های بتا را دریافت کنید.

سرانجام برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های سامسونگ شاهد دریافت سومین آپدیت اندروید برای پرچمداران سه‌سال گذشته‌ی این شرکت هستیم و این غول کره‌ای با انتشار اطلاعیه‌ای در سامسونگ ممبرز از کاربران این گوشی‌ها دعوت کرده تا در برنامه‌ی دسترسی زودهنگام به چهارمین نسخه از رابط کاربری این شرکت برای دستگاه‌های اندرویدی شرکت کنند. همان‌طور که گفته‌شد، این اطلاعیه فعلا برای کاربران این گوشی‌ها در کشور کره جنوبی منتشر شده است اما انتظار می‌رود که طی روز‌های آینده، اطلاعیه مذکور در دسترس کاربران کشور‌های بیشتری قرار گرفته و با ثبت‌نام در این برنامه نسخه‌های بتا را دریافت کنند.

اطلاعیه ثبت نام در برنامه‌ دسترسی زودهنگام به One UI 4 در گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰

درحال حاضر نمی‌دانیم که آیا آپدیت اندروید ۱۲ برای این گوشی‌ها همه‌ی تغییرات و بهبود‌های اعمال‌شده برای پرچمداران جدیدتر را شامل می‌شود یا خیر اما احتمال می‌رود که اکثر ویژگی‌های جدید را به‌همراه داشته باشد. One UI 4 تغییرات ظاهری چشم‌گیری را در مقایسه با اندروید ۱۲ گوشی‌های پیکسل به‌همراه ندارد اما اکثر بهبود‌های اندروید ۱۲ در پوسته‌ی اختصاصی سامسونگ نیز اعمال شده‌اند و قسمت‌هایی که ما شاهد تغییرات آگاهانه‌ی سامسونگ در رابط کاربری خود هستیم شامل مواردی چون داشبورد حریم خصوصی جدید، نشانگر‌های حریم خصوصی حین استفاده یک اپلیکیشن از دوربین، میکروفون و موقعیت، ویجت‌های بازطراحی شده و اقتباس اندکی از شخصی‌سازی‌های مبتنی بر رابط کاربری Material You گوگل (تنظیم تم رنگی رابط کاربری براساس تصویر زمینه) می‌شود. همه‌ی تغییرات One UI 4 را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

این شرکت تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه‌ی نهایی مشخص نکرده است اما اگر معیار را برنامه‌ی زمان‌بندی دریافت One UI 4 در کشور هند فرض کنیم، احتمال دارد در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ شاهد انتشار نسخه‌ی نهایی آن برای سری گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ باشیم. کاربران برای دریافت نسخه‌های بتا می‌توانند در اطلاعیه‌ای که در صفحه‌ی اصلی برنامه‌ی سامسونگ ممبرز درج شده است وارد شده و پس از ثبت‌نام، به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و از قسمت Software update، نسبت به دانلود و نصب آن اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات