رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ چه‌زمانی عرضه می‌شود و چه ویژگی‌هایی را به‌همراه خواهد داشت؟

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به اینکه سامسونگ در تلاش است تا One UI 4.0 را به گوشی‌های بیشتری ارائه کند، انتظار می‌رود One UI 4.1 هم‌زمان با گلکسی اس ۲۲ رونمایی شود.
تبلیغات

اکنون رابط کاربری One UI 4.0 برای سری گلکسی ۲۱ در دسترس قرار گرفته است و همان به‌روزرسانی برپایه‌ی اندروید ۱۲ به‌زودی برای اولین‌بار برای سایر دستگاه‌های گلکسی منتشر خواهد شد. به‌گزارش سم‌موبایل، سامسونگ جدول زمانی ۶ ماهه برای One UI 4.0 با ده‌ها گوشی هوشمند و تبلت در صف به‌روزرسانی آماده کرده است. بااین‌حال، تا آن زمان، بسیاری از مشتریان سامسونگ به دنبال انتشار به‌روزرسانی بعدی هستند که احتمالا One UI 4.1 نامیده خواهد شد.

با توجه به‌اینکه این غول کره‌ای سخت در تلاش است تا One UI 4.0 را به گوشی‌های بیشتری عرضه کند، هنوز درباره‌ی به‌روزرسانی سیستم‌عامل بعدی صحبتی نکرده است؛ اما اگر به تاریخچه‌ی قبل نگاه کنیم، گلکسی اس ۲۲ باید اولین گوشی باشد که با نسخه به‌روزشده‌ی One UI یعنی One UI 4.1عرضه شود.

در گزارشی تأیید شد که سامسونگ سری گلکسی اس ۲۲ را در ماه فوریه ۲۰۲۲ (بهمن و اسفند ۱۴۰۰) رسما معرفی خواهد کرد، به‌این‌معنی که One UI 4.1 هم احتمالا در همان روز رونمایی خواهد شد. سپس این به‌روزرسانی به‌تدریج به دستگاه‌های دیگر خواهد رسید و اکثر گوشی‌های گلکسی آینده که پس از گلکسی اس ۲۲ عرضه می‌شوند، به‌صورت پیش‌فرض با One UI 4.1 اجرا خواهند شد.

از One UI 4.1 چه انتظاری باید داشته باشیم؟

هنوز خیلی زود است که بگوییم One UI 4.1 دقیقا چه ویژگی‌هایی به‌همراه خواهد داشت؛ اما طبیعی است تغییرات گسترده‌ای نداشته باشد. در‌هرصورت، نسخه‌ی به‌روزشده‌ی One UI 4.0، یعنی One UI 4.1 شامل بهبودها و قابلیت‌های بیشتری مانند نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی One UI 3.0، یعنی One UI 3.1 خواهد داشت. One UI 3.1 ویژگی‌های دوربین بیشتر، قابلیت Object Eraser (امکان حذف افراد از پس‌زمینه عکس) بهبودیافته، حریم خصوصی بهتر با گزینه‌هایی برای حذف داده‌های مکان از عکس‌ها پس از اشتراک‌گذاری، جلوه‌های پس‌زمینه تماس ویدیویی، و ادغام نزدیک‌تر با برخی برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل مانند Google Duo را به ارمغان آورد.

به‌طور‌مشابه، One UI 4.1 می‌تواند پس از عرضه با سری گلکسی اس ۲۲ در ماه فوریه ۲۰۲۲، بهبود‌هایی را به‌همراه داشته باشد. امیدواریم مواردی مانند مدیریت بهتر رم مجازی، ادغام بهتر تم رنگی مبتنی برپایه‌ی پس‌زمینه با برنامه‌های گوگل و موارد دیگر داشته باشیم.

سامسونگ در مورد آنچه بعد از One UI 4.0 عرضه می‌شود چیزی نگفته است؛ بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که به‌روز‌رسانی بعدی با رویکردی جدید همه‌ی کاربران را غافلگیر کند؛ اما براساس روش معمول سامسونگ برای ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ها، One UI 4.1 بایدتا چند ماه آینده عرضه شود و با ویژگی‌های اضافی نه چندان زیاد؛ اما بهتر از One UI 4.0، تجربه کاربری بهتر و زیباتری را در دسترس کاربران قرار دهد.

گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس ۲۰، گلکسی نوت ۲۰، گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ احتمالا جزو اولین گوشی‌هایی خواهند بود که پس از عرضه‌ی سری گلکسی اس ۲۲، رابط کاربری One UI 4.1 را از طریق به‌روزرسانی سیستم‌عامل دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات