مایکروسافت سرانجام حالت تاریک را به پنجره جستجو ویندوز ۱۰ آورد

شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ سرانجام پنجره جستجوی ویندوز را با حالت تاریک سازگار کرد.
تبلیغات

جا‌به‌جایی بین تم‌های روشن و تاریک در ویندوز ۱۰ در برخی موارد با مشکلاتی همراه بوده است که تجربه‌ی کاربری روان سیستم‌عامل را بر هم می‌زد؛ مشکلی که حتی در ویندوز ۱۱ هم مشاهده شد. به عنوان مثال دیدیم که برخی از پنجره‌های فایل اکسپلورر (و البته بسیاری از پنجره‌های دیگر!) هنوز با حالت تاریک سازگار نشده‌اند و به طرز آزاردهنده‌ای سفید هستند.

مقاله‌های مرتبط:

    در ویندوز ۱۰ اگرچه تقریبا تمام نرم‌افزارهای پیش‌فرض از جمله ماشین‌حساب، تقویم و مایکروسافت استور خود را با حالت تاریک هماهنگ کرده بودند، پنجره مربوط به جستجوی ویندوز همچنان از این قاعده مستثنا بود؛ تا اینکه این ناسازگاری هم سرانجام با به‌روزرسانی جدید برطرف شد.

    به گزارش Windows Latest، مایکروسافت برای رفع مشکل ناسازگاری تم پنجره جستجوی ویندوز با حالت تاریک، به‌روزرسانی جدیدی را عرضه کرده است. این پنجره حالا در حالت تاریک، متناسب با بخش‌های دیگر ویندوز، دارای پس‌زمینه تیره است و حتی جستجوی وب مبتنی بر موتورجستجوی بینگ نیز حالا با حالت تاریک هماهنگ شده است.

    حالت تاریک ویندوز ۱۰ - جستجوی وب

    بنا به گزارش‌ها، این به‌روزرسانی برای نسخه‌های ۲۰۰۴، نیمه‌ دوم ۲۰۲۰، نیمه ‌اول ۲۰۲۱ و نسخه‌های بعدتر ویندوز ۱۰ در نظر گرفته شده است و البته ممکن است هنوز برای تمام دستگاه‌ها در دسترس قرار نگرفته باشد.

    مایکروسافت علاوه بر بهبودی جستجوی ویندوز، استور ویندوز ۱۱ را نیز به ویندوز ۱۰ آورده است که در حال حاضر در کانال Release Preview اینسایدرهای ویندوز در دسترس است. استور جدید شامل تغییرات بسیاری از جمله رابط کاربری جدید، دسته‌بندی‌ متفاوت نتایج جستجو، بهبود بخش کتابخانه و دانلود سریع‌تر است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات