نسخه پایدار مرورگر Edge برای لینوکس منتشر شد

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بعد از یک سال تلاش مایکروسافت برای توسعه نسخه پایدار مرورگر Edge برای لینوکس، سرانجام این نسخه برای عموم در دسترس قرار گرفت.
تبلیغات

نسخه لینوکس مرورگر Edge مبتنی بر کرومیوم، اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) برای لینوکس منتشر شد و سپس مایکروسافت در اردیبهشت ۱۴۰۰ همراه با وعده انتشار نسخه‌ای پایدار در آینده‌ای نزدیک، نسخه بتایی برای آن عرضه کرد؛ به نظر می‌رسد که حالا زمان عرضه نسخه پایدار Edge برای لینوکس فرا رسیده باشد.

به گزارش omgubuntu، نسخه ۹۵ مرورگر Edge، آخرین نسخه‌ پایدار این مرورگر است که مایکروسافت برای لینوکس منتشر کرده است.

edge-for-linux-95-stable

هنوز اطلاعیه رسمی از سمت مایکروسافت برای انتشار این نسخه وجود ندارد، اما کاربران لینوکس می‌توانند همین حالا نسخه پایدار آن را برای اوبونتو، فدورا و سایر توزیع‌های لینوکس پشتیبانی شده از طریق این آدرس دریافت کنند.

افرادی که از قبل بیلد نسخه dev مرورگر Edge را روی لینوکس خود داشته باشند، می‌توانند با اجرای دستور زیر در ترمینالی جدید، آن را نصب کنند:

terminal address

تفاوت در بیلد‌های مختلف به‌راحتی قابل تشخیص است؛ نسخه‌های غیرپایدار با برچسبی از نسخه پایدار متمایز شده‌اند.

edge-ubuntu-icon

همچنین اگر نسخه dev یا بتای مرورگر Edge را نصب نکرده‌ باشید؛ باز هم به‌زودی می‌توانید نسخه رسمی و پایدار مرورگر Edge را از وب‌سایت رسمی آن دریافت کنید؛ در حال حاضر، در وب‌سایت رسمی Edge، نسخه‌ای پایدار برای لینوکس وجود ندارد: تنها نسخه‌های موجود برای لینوکس نسخه بتا و dev است.

edge versions

حامیان مرورگر Edge دلایل استفاده خود از این مرورگر را سرعت، سازگاری و تنظیمات آن برای حفظ حریم خصوصی کاربر عنوان می‌کنند.

با این که اکثر کاربران لینوکس ترجیح می‌دهند تا از هیچ‌کدام از سرویس‌های مایکروسافت استفاده نکنند، اما داشتن حق انتخاب همیشه بهتر از نداشتن آن است.

شما جزو طرفداران کدام سیستم‌عامل هستید؟ بیت لینوکس و ویندوز کدام را انتخاب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات