مایکروسافت از اولین پیش‌نمایش اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز 11 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با انتشار بیلد جدیدی برای اعضای کانال بتای ویندوز اینسایدر، از نخستین پیش‌نمایش اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ رونمایی کرد.
تبلیغات

سرانجام امروز مایکروسافت برای اولین بار از پیش‌نمایش تجربهٔ اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ برای اعضای اینسایدر پرده برداشت. به گزارش MSPoweruser، این پیش‌نمایش برای کاربران کانال بتای ویندوز اینسایدر، صرفا در ایالات متحده و برای پردازنده‌های واجد شرایط اینتل، AMD و کوالکام در دسترس خواهد بود.

  • کاربران از این پس می‌توانند اپلیکیشن‌های اندروید را از طریق نسخه‌ی پیش‌نمایش فروشگاه آمازون که از مایکروسافت استور قابل بارگیری است، نصب کنند.
  • برنامه‌های اندروید به کمک قابلیت جدید Snap Layouts به‌راحتی می‌توانند در کنار یکدیگر اجرا شوند و می‎‌توان به‌طور هم‌زمان به کار با آن‌ها پرداخت و همانند سایر برنامه‌های ویندوز، آن‌ها را به منوی استارت و نوار وظیفه سنجاق کرد و با بهره‌گیری از موس، لمس یا قلم به تعامل با آن‌ها پرداخت.
  • اپلیکیشن‌های اندروید همچنین با نمای Alt+Tab و Task View یکپارچه شده‌اند تا جابجایی میان سایر برنامه‌ها به سهولت میسر باشد.
  • اعلان‌های اپلیکیشن‌های اندروید از طریق Action Center سازمان‌دهی می‌شوند و مانند سایر برنامه‌ها، اعلانی را از دست نخواهید داد. همچنین می‌توانید محتوای کلیپ‌بورد را میان اپلیکیشن‌های ویندوز و اندروید به اشتراک بگذارید.
  • تنظیمات دسترس‌پذیری ویندوز روی اپلیکیشن‌های اندروید قابل اعمال است و مایکروسافت برای بهبود‌های بیشتر با آمازون همکاری خواهد کرد.

در اولین پیش‌نمایش، ۵۰ اپلیکیشن اندروید برای اعضای ویندوز اینسایدر جهت آزمایش و بررسی در طیف وسیعی از سخت‌افزارها در دسترس خواهد بود. مایکروسافت در ماه‌های آینده به‌روزرسانی‌های بیشتری برای پروژه اجرای اپلیکیشن‌های اندروید از طریق برنامه اینسایدر ویندوز منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات