قابلیت بازکردن قفل خودرو اندروید 12 به‌زودی دردسترس قرار خواهد گرفت

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارش جدید XDA، به‌نظر می‌رسد قابلیت کلید دیجیتال خودرو هفته آینده درکنار اندروید ۱۲ رسما دردسترس کاربران قرار گیرد. کلید دیجیتال خودرو به کاربران اجازه خواهد داد تا قفل خودروهای سازگار با این فناوری را با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود باز کنند.
تبلیغات

گوگل هنگام معرفی اندروید ۱۲ اعلام کرد که این سیستم‌عامل قابلیت جدیدی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان قفل خودرو را با گوشی هوشمند گوگل یا سامسونگ باز کرد. حال، قابلیت «کلید دیجیتال خودرو» به‌زودی در دستگاه‌های سازگار با این ویژگی ارائه خواهد شد. البته فناوری یادشده فعلا در برخی از مدل‌های جدید BMW ارائه شده است؛ چراکه این شرکت ازجمله بزرگ‌ترین خودروسازانی است که از کلید دیجیتال خودرو پشتیبانی می‌کند.

به‌گزارش فون‌آرنا، قابلیت مذکور اولین‌بار در کنفرانس گوگل I/O امسال و درکنار اندروید ۱۲ معرفی شد و از آن زمان تاکنون، اطلاعات بیشتری درباره‌اش منتشر نشده است. بااین‌حال، به‌روزرسانی جدیدی که در فریم‌ورک خدمات گوگل‌پلی اعمال شده است، نشان می‌دهد که این فناوری هم‌اکنون آماده شده و به‌همراه نسخه عمومی اندروید ۱۲، هفته آینده دردسترس قرار خواهد گرفت.

XDA به‌روزرسانی خدمات گوگل‌پلی را بررسی کرده است که درنتیجه این تحقیقات مشخص شد کدهای لازم برای بازکردن قفل خودرو با استفاده از گوشی‌های هوشمند اندروید در این فریم‌ورک اعمال شده است. در چند خط از کد مربوط به این ویژگی جدید، به استفاده از NFC و باند فوق‌عریض برای بازکردن قفل خودرو اشاره شده است. به‌لطف UWB، شما می‌توانید قفل خودرو خود را از فاصله حدود ۳۰ متری (۱۰۰ فوت) باز کنید.

گوگل با همکاری شرکت‌های خودروساز قصد دارد امکان بازکردن قفل خودرو با گوشی‌های اندروید را درست مثل کلید اصلی خودرو دردسترس کاربران قرار دهد. اگرچه درحال‌حاضر تعداد کمی از گوشی‌های هوشمند از UWB پشتیبانی می‌کنند، رایج‌ترین سخت‌افزار برای کلید‌های دیجیتال، NFC است. البته برای بازکردن قفل ازطریق NFC باید گوشی خود را روی نقطه خاصی از در خودرو قرار دهید.

در برخی از گزارش‌ها، گفته شده است که گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل از UWB پشتیبانی خواهد کرد. این یعنی دستگاه اشاره‌شده یکی از اولین محصولاتی خواهد بود که از فناوری قفل دیجیتال خودرو بهره می‌برد. زمان زیادی تا معرفی رسمی گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل ۶ گوگل باقی نمانده و تا همین حالا اطلاعات بسیار زیادی درباره این محصولات منتشر شده است.

فناوری قفل دیجیتال خودرو ابتدا به‌طور آزمایشی و فقط در برخی از نواحی جهان دردسترس قرار خواهد گرفت. کاربران برای استفاده از این ویژگی باید سرویس کلید دیجیتال خودرو را نصب و روی صفحه قفل دستگاه خود رمزعبور ثبت کرده باشند.

اپل پیش‌از‌این قابلیت بازکردن قفل خودرو با آیفون را دردسترس کاربرانش قرار داده است. شما می‌توانید قفل خودروهایی که از فناوری اپل پشتیبانی می‌کنند، با استفاده از آیفون XS و اپل واچ سری ۵ یا مدل‌های جدیدتر این دو محصول باز کنید. سامسونگ نیز به‌طور مشابه از این فناوری در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ استفاده کرده است.

درحال‌حاضر امکان بازکردن قفل خودرو جنسیس GV60 نیز با پرچم‌داران فعلی غول فناوری کره‌ای وجود دارد. امیدواریم خودروسازان مختلف از فناوری کلید دیجیتال خودرو اندروید ۱۲ مثل فناوری اپل به‌طور گسترده استفاده کنند.

دیدگاه شما درباره فناوری کلید دیجیتال خودرو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات