سومین نسخه بتای iOS 15.1 شامل گزینه‌ای برای خاموش کردن تغییر حالت خودکار به دوربین ماکرو است

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین نسخه بتای iOS 15.1 شامل یک گزینه جدید در تنظیمات دوربین است که به کاربران اجازه می‌دهد حالت خودکار ماکرو را در دستگاه‌هایشان خاموش کنند.
تبلیغات

در سالیان اخیر با ظهور و گسترش اینترنت و بالطبع شبکه‌های اجتماعی، نیاز به دستگاه‌های چندمنظوره‌ی کوچک و قابل‌ حمل مانند گوشی‌ هوشمند مجهز به دوربین‌هایی کوچک، سبک، جمع‌وجور بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه کاربران قرار گرفته است. هرساله شرکت‌ها می‌کوشند برای جذب کاربران دوربین بهتری در گوشی‌های هوشمندشان ارائه بدهند و اپل نیز طبیعتا از این قاعده مستثنا نیست.

غول دنیای فناوری به‌تازگی چهار مدل آیفون ۱۳ را رونمایی و روانه بازار کرده و گویا با صرف‌ نظر کردن از تغییرات طراحی، تمرکز خود را به بهبودهای دوربین هر چهار مدل معطوف کرده است. در این میان، مدل‌های پرو آیفون ۱۳ برای نخستین بار در این سری شامل قابلیت تصویربرداری ماکرو هستند؛ قابلیتی که ظاهرا با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شده است. در حال حاضر، وقتی آیفون سوژه‌ای را در فاصله ۱۰ سانتی‌متری لنز تشخیص می‌دهد، به‌طور خودکار به حالت ماکرو منتقل می‌شود و همین امر باعث نارضایتی برخی کاربران شده است.

اپل که از این موضوع باخبر است، پیش‌تر گفته بود قابلیت غیر فعال‌سازی تغییر خودکار در پاییز سال جاری میلادی به همراه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر خواهد شد و اکنون، به نظر می‌رسد که این قابلیت در نسخه نهایی iOS 15.1 گنجانده می‌شود؛ چراکه جدیدترین بتای این نسخه گزینه‌ای را شامل می‌شود که برای غیر فعال‌سازی تغییر خودکار به حالت ماکرو طراحی شده است.

کاربرانی که آخرین نسخه بتا را بارگیری کرده‌اند، می‌توانند گزینه مربوطه را در تنظیمات برنامه دوربین مدل‌های پرو آیفون ۱۳ غیر فعال کنند. اعتقاد بر این است که حالت ماکرو یکی از نقطه کلیدی فروش مدل‌های جدید آیفون ۱۳ خواهد بود و ظاهرا برخی چشم‌پزشکان از این قابلیت برای مراقبت‌های چشمی بیمارانشان استفاده می‌کنند.

در حال حاضر iOS 15.1 در مرحله بتا قرار دارد و بالطبع پیشنهاد نمی‌شود این نسخه را بارگیری کنید؛ زیرا معمولاً نسخه‌های بتا شامل باگ‌هایی هستند که می‌توانند روی تجربه کاربری تأثیر منفی بگذارند و حتی به دستگاه کاربران آسیب برسانند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوشی‌ هوشمند اپل باید برای تمام دستگاه‌های سازگار در ماه‌های آینده منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات