سقف محدودیت رم در iPadOS 15 به ۱۲ گیگابایت رسیده است

یک‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در iPadOS 15 سقف محدودیت رم آیپد را افزایش داده و آن را برای دستگاه‌های دارای ۱۶ گیگابایت رم، به ۱۲ گیگابایت رسانده است.
تبلیغات

آیپد پرو اپل به‌عنوان جایگزین شایسته‌ای برای لپ‌تاپ شما تبلیغ می‌شود؛ اما مانعی سر راه آن قرار داشت که اپل سعی دارد آن را با iPadOS 15 برطرف کند. ما در مورد محدودیت رم ۵ گیگابایتی که سیستم‌عامل به اپ‌های شخص ثالث تحمیل کرده است صحبت می‌کنیم. طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده‌، این سقف افزایش یافته است.

به گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، برخی از کاربران که عمدتاً طراحان، برنامه‌نویس‌ها و سایر متخصصان هستند، از اپلیکیشن‌های سنگین و خاصی در آیپد پرو مجهز به M1  استفاده می‌کنند؛ بنابراین محدود کردن آن‌ها به ۵ گیگابایت رم، عملکردشان را کاهش می‌دهد. اپل با این کار اطمینان حاصل می‌کند که صرف نظر از اپلیکیشن در حال اجرا، کل سیستم به‌صورت روان کار کند و حافظه کافی برای کل دستگاه وجود داشته باشد؛ اما هنوز محدودیت‌هایی دیده می‌شود.

در iPadOS 15 و بسته به مدل آیپد، سقف این محدودیت افزایش یافته است. برای مثال، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند در یک آیپد ۱۶ گیگابایتی، تا ۱۲ گیگابایت رم را برای اپلیکیشن‌های آیپد پرو درخواست کنند و ۴ گیگابایت باقی‌مانده را به سیستم‌عامل اختصاص بدهند. این در حالی است که در نسخه‌های ۸ گیگابایتی، محدودیت رم به ۶ گیگابایت افزایش یافته.

از سوی دیگر، آیپدهایی با رم کمتر از ۵ گیگابایت، احتمالاً همچنان دارای محدودیت‌های قبلی خواهند بود. به‌عنوان مثال، آیپد مینی جدید و آیپد معمولی ارتقاءیافته به ترتیب فقط ۴ و ۳ گیگابایت رم دارند. این تغییرات می‌تواند کمک زیادی به افراد کند که کارهای گرافیکی و سنگینی مانند طراحی دیجیتال، ویرایش ویدئو و عکس با دستگاه خود انجام می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات