بهبود ویژگی‌های Immersive Reader و Sleeping Tabs در نسخه ۹۴ مایکروسافت اج

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی جدید برای نسخه dev مرورگر اج، ویژگی‌های Immersive Reader و Sleeping Tabs را بهبود داده است.
تبلیغات

مایکروسافت نسخه ۹۴ اج را برای کانال Dev دردسترس قرار داد. ویژگی‌های Immersive Reader و Sleeping Tabs در این نسخه از اج بهبود پیدا کرده‌اند و صفحه اختصاصی بخش Accessibility به تنظیمات اج اضافه شده است. مایکروسافت در نسخه ۹۴ اج بهبودهای مهمی در بخش Immersive Reader ایجاد کرده است. در این نسخه، امکان حذف تبلیغات و عناصر بصری و عکس‌‌ها و تغییر نوع فونت و رنگ پس‌زمینه فراهم شده است تا کاربران بیشتر روی متن تمرکز کنند.

در نسخه ۹۴ اج، مایکروسافت گزینه جدیدی به بخش Immersive Reader اضافه کرده است تا ستون‌های متن را عریض‌تر کنید. کاربران گزینه Text column style را در بخش تنظیمات Text preferences می‌توانند بیابند و از بین گزینه‌های باریک یا متوسط یا عریض یکی را انتخاب کنند.

مایکروسافت اج ۹۴

در این نسخه از مایکروسافت اج، ردموندی‌ها ویژگی کاربردی Sleeping Tabs را بهبود داده‌اند. حالت Sleeping Tabs یا Performance Mod باعث می‌شود سرعت، زمان پاسخ‌گویی، مصرف حافظه، مصرف CPU و حتی مصرف باتری را بتوانید بهینه کنید. این حالت باعث می‌شود تب‌های بازشده بعد از مدت زمان مشخصی به حالت خواب بروند و بار پردازشی آن‌ها از روی دوش پردازنده و رم برداشته شود.

در‌حال‌حاضر و در نسخه‌ رسمی مایکروسافت اج، کمترین زمان برای استفاده از قابلیت Sleeping Tabs حداقل پنج دقیقه است؛ اما در نسخه ۹۴ مایکروسافت اج، امکان به‌خواب‌رفتن تب‌ها بعد از سی ثانیه وجود دارد.

مقاله‌ مرتبط:

تمامی این قابلیت‌ها بهبودهای جدید در نسخه Microsoft Edge Dev v94.0.982.2 دردسترس است. اگر به استفاده از این ویژگی‌ها علاقه‌‌مندید، می‌توانید نسخه Dev اج را از اینجا دانلود کنید. مایکروسافت اج در سه نسخه آزمایشی مختلف منتشر می‌شود: نسخه Beta هر چهار هفته یک‌بار و نسخه Dev هفته‌ای یک‌بار و نسخه Canary صورت روزانه ‌به‌روز می‌شود.

مایکروسافت اج اینسایدر

به‌گزارش xda-developers، چرخه انتشار نسخه‌های پایدار مایکروسافت اج از شش به ۴ هفته کاهش پیدا کرده است. طبق اعلام مایکروسافت، نسخه ۹۴ مایکروسافت اج هفته دوم شهریور در کانال بتا منتشر می‌شود و حدودا اول مهر رسما برای تمامی کاربران در‌دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره مایکروسافت اج ویژگی‌های جدید این مرورگر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات