آموزش تغییر کانال نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ از Dev به Beta

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۱ را در دو کانال منتشر می‌کند. کانال اول Dev نام دارد که نسخه‌های غیر پایدار ویندوز ۱۱ ازطریق آن منتشر می‌شود و کانال Beta که نسخه‌هایی با مشکلات کمتر را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت با انتشار بیلد 11 22000.100، برای اولین بار نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ را در دو کانال مختلف منتشر کرد. کانال اول Dev نام دارد که نسخه‌های غیر پایدار را برای آزمایش به دست کاربران می‌‎رساند و کانال Beta که نسخه‌های پایدارتر و با باگ کمتر را دردسترس کسانی که وقت و حوصله سروکله زدن با باگ‌ها و مشکلات کانال Dev را ندارد، قرار می‌دهد. البته نسخه‌ی Dev هم قبل از انتشار در مایکروسافت به‌صورت کامل بررسی می‌شود و اگر مشکل بزرگی در آن دیده شد، جلوی انتشار را خواهد گرفت؛ اما در هر صورت نسخه‌ی که ازطریق کانال Beta منتشر می‌شود، پایداری بیشتری از نسخه‌ی کانال Dev دارد.

در این مطلب نحوه تغییر کانال نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۱ از Dev به Beta را به شما آموزش خواهیم داد. خوشبختانه مایکروسافت در ویندوز ۱۱ مدل انتشار بیلد‌های جدید را از آپدیت کلی سیستم‌عامل به به‌روزرسانی‌ تجمعی (Cumulative update) کم‌حجم تغییر داده و این بدان معنا است که مانند ویندوز ۱۰، با انتشار بیلد جدید نیازی به دانلود دوباره سیستم‌عامل وجود ندارد و فقط تغییرات جدید به ویندوز ۱۱ راه پیدا می‌کنند.

برای تغییر کانال آزمایشی از Dev به Beta باید مسیر زیر را دنبال کنید.

از منوی استارت، Settings را انتخاب کنید. سپس از سمت چپ روی گزینه‌ی Windows Update کلیک و Windows Insider Program را انتخاب کنید.

تنظیمات ویندوز ۱۱

در این صفحه نسخه‌ی بیلد آزمایشی ویندوز ۱۱ را مشاهده می‌کنید. برای تغییر کانال باید حتماً بیلد 22000.100 نصب شده باشد. بعد از اطمینان از شماره بیلد، روی گزینه‌ی Dev در همین صفحه کلیک کنید و کانال دریافت نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۱ را از Dev به Beta تغییر بدهید. در حال حاضر امکان استفاده از کانال Release Preview وجود ندارد؛ چون این نسخه معمولاً کمی قبل از انتشار نسخه‌ی نهایی دردسترس قرار می‌گیرد.

تغییر بیلد از dev به beta در ویندوز 11

بعد از تغییر کانال نیازی به ریست کردن کامپیوتر وجود ندارد. بیلد‌های کانال Beta معمولاً بعد حل شدن مشکلاتشان در کانال Dev به دست کاربران می‌رسد و این احتمال وجود دارد که حتی تا یک ماه خبری از بیلد آزمایشی کانال Beta نباشد.

نظر شما در مورد ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا علاقه‌ای به دانلود نسخه‌‎های آزمایشی ویندوز ۱۱ دارید؟

اگر به این سبک مطالب علاقه‌مند هستید، حتماً به صفحه‌ی مقالات آموزشی در زومیت سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات