اندروید 13 با اسم رمز درون‌سازمانی تیرامیسو شناخته خواهد شد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
درحالی‌که اندروید ۱۲ هنوز رسما منتشر نشده، شایعات از انتخاب‌شدن اسم رمز درون‌سازمانی اندروید ۱۳ خبر می‌دهند. نسخه جدید اندروید «تیرامیسو» نام گرفته است.
تبلیغات

بر‌اساس گزارش XDA Developers، گوگل روی اسم رمز درون‌سازمانی اندروید ۱۳ به نتیجه رسیده و آن را تیرامیسو نام‌گذاری کرده است. البته به‌احتمال بسیار زیاد این نسخه اندروید رسما همان اندروید ۱۳ نام خواهد داشت و تیرامیسو فقط در حد اسم‌رمز درون‌سازمانی باقی خواهد ماند.

XDA Developers اولین‌بار این اسم را در سایت Android Open Source Project یا همان AOSP مشاهده کرد که به‌صورت زیر به تیرامیسو اشاره می‌کرد:

PLATFORM_VERSION_CODENAME is being updated from T to Tiramisu.

تا پیش از اندروید ۱۰، هر نسخه از سیستم‌عامل موبایل گوگل با اسم نوعی دسر همراه شده بود؛ اما این شرکت از اندروید ۱۰ تصمیم گرفت این سنت را کنار بگذارد تا نسخه‌های بعدی فقط با شماره شناخته شوند.

بااین‌حال، گوگل همچنان به‌صورت درون‌سازمانی از اسم دسرها برای سیستم‌عامل‌هایش استفاده می‌کند. اندروید ۱۰ با نام «تارت به» و اندروید ۱۱ با نام «کیک رد ولوت» و اندروید ۱۲ با نام «اسنو کُن» شناخته می‌شوند. گوگل بتای 3.1 اندروید ۱۲ را منتشر کرده است که باگ‌های نسخه‌های پیشین بتا را برطرف می‌کند. ناگفته نماند نسخه ۱۲ سیستم‌عامل گوگل اواخر سال ۲۰۲۱ رسما منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات