اپل به‌روزرسانی iPadOS 14.7 و macOS 11.5 را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل بامداد امروز به‌روزرسانی سیستم‌عامل کامپیوترهای مک و آیپد را با تغییرات اندک و برخی بهبودهای امنیتی منتشر کرد.
تبلیغات

سه‌شنبه گذشته اپل با صرف‌نظر از تغییرات چشمگیر، به‌روزرسانی میان‌نسلی جدیدی را برای اغلب سیستم‌عامل‌هایش منتشر کرد. بااین‌حال، به‌دلایلی نامعلوم غول دنیای فناوری به‌روزرسانی جدیدی را برای دو سیستم‌عامل macOS و iPadOS ارائه نداد. اکنون، پس از تأخیری اندک، نسخه‌ی جدید دو سیستم‌عامل یادشده نیز قابل بارگیری و نصب هستند.

به‌روزرسانی iPadOS 14.7 طبق روال معمول یک به‌روزرسانی‌های رایگان است که می‌توانید با مراجعه به بخش Setting، سربرگ General و انتخاب گزینه Software Update، به بارگیری آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل تبلت‌های غول دنیای فناوری ازطریق OTA اقدام کنید. کاربرانی که گزینه‌ی به‌روزرسانی اتوماتیک را در تنظیمات اپل تی‌وی فعال کرده باشند، به‌طور خودکار این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

به‌طورکلی، به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل آیپد اواس تقریبا ویژگی‌های iOS 14.7، نظیر قابلیت‌های جدید اپل کارت فمیلی (Apple Card Family)، ویژگی‌های جدید برای هوم‌پاد، برنامه Weather، اپل موزیک و پادکست را شامل می‌شود. طبق گفته‌ی اپل این نسخه باگی را برطرف می‌کند که باعث می‌شود در هنگام استفاده از مبدل UCB-C به جک ۳٫۵ میلی‌متری، محتوای صوتی پخش نشود.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، اپل به‌روزرسانی جدید macOS 11.5 را نیز منتشر کرده است که حقیقت، پنجمین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل مک‌اواس بیگ سر محسوب می‌شود و مانند سایر به‌روزرسانی‌های جدید تغییرات اندکی را به خود دیده و بیشتر بر رفع مشکلات متمرکز است. کاربران می‌توانند با مراجعه به System Preferences و بخش Software Update، اقدام به بارگیری و نصب به‌روزرسانی جدید کنند. طبق یادداشت‌های منتشرشده از اپل، نسخه‌ی جدید شامل قابلیت جدید پادکست است که به کاربر اجازه می‌دهد که در بخش لایبراری (Library) تعیین کند که سیستم فقط پادکست‌ها دنبال‌شده را نمایش بدهد.

افزون‌براین، به‌روزرسانی یادشده شامل رفع باگی است که می‌تواند باعث شود اپل موزیک تعداد پخش یا آخرین تاریخ پخش را در بخش لایبراری به‌روز نکند. به‌علاوه، مشکل شناخته‌نشدن کارت‌های هوشمند در کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده M1 را برطرف می‌کند. به احتمال زیاد macOS 11.5 و iPadOS 14.7 یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های میان‌نسلی ‌‌‌‌‌‌‌برای سیستم‌عامل کامپوترهای مک و آیپدها محسوب می‌شوند؛ زیرا اپل در حال کار روی نسل بعدی سیستم‌عامل‌های یادشده برای انتشار در پاییز امسال است.

همان‌طور که گفته شد، این به‌روزرسانی‌ها از طریق OTA در سراسر جهان قابل دسترس هستند؛ اما توصیه می‌شود حداقل چند روز از بارگیری و نصب آن صرف نظر کرد. به‌روز نگه داشتن دستگاه‌های الکترونیکی بسیار مهم است؛ اما حتی به‌روزرسانی‌های جزئی می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند که روی تجربه‌ی کاربر تأثیرگذار است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات