اپل رفع شدن باگ وای‌فای در به‌روزرسانی iOS 14.7 را تأیید کرد

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل تأیید کرد که با ارائه به‌روزرسانی iOS 14.7، باگ مرتبط با نقطه اتصال وای‌فای و سایر روزنه‌های امنیتی را برطرف کرده است.
تبلیغات

سه‌شنبه گذشته اپل پس از ارائه چندین نسخه‌ی بتا، سرانجام به‌روزرسانی میان‌نسلی بسیاری از سیستم‌عامل‌هایش را بدون ارائه قابلیت‌ جدید و با تمرکز روی پایداری و رفع نواقص منتشر کرد. غول دنیای فناوری در اسناد پشتیبانی خود تأیید کرده که با ارائه iOS و iPadOS 14.7، یک باگ مهم در اتصال به شبکه وای‌فای آیفون را برطرف کرده است.

تأیید اپل در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش، کانال یوتیوبی زولوتک در ویدئوی بررسی آخرین قابلیت‌های نسخه بتای iOS 14.7، متوجه شد که اپل در سکوت خبری با ارائه به‌روزرسانی مشکل یادشده را برطرف کرده است. باگ مذکور ابتدا توسط کارل شو، محقق امنیتی، با استفاده از نام نقطه اتصال Wi-Fi شخصی «٪ p٪ s٪ s٪ s٪ s٪ n» در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کشف شد و به تبع آن، مشخص شد که گوشی‌های اپل به‌راحتی نمی‌توانند به هات‌اسپات متصل شوند و این SSID خاص، اتصال وای‌فای را در برخی موارد کاملاً غیر فعال می‌کند.

گفته می‌شود استفاده از کاراکتر ٪ همراه با کاراکترهای S و P، دلیل اصلی ایجاد باگ مذکور بوده است و بررسی‌ انجام‌شده این مسئله را تأیید می‌کند که یک باگ در پشت رشته-فرمت‌ها وجود دارد. البته دیری نپایید که ادعا شد برخی محققان امنیتی توانسته‌اند طوری شناسه وای‌فای را ایجاد کنند که برای کاربر علامت‌ها و کاراکترهای مشکوک قابل رؤیت نباشد و مانند یک نقطه اتصال بسیار معمولی دیده شود. این موضوع، اهمیت و گستره سوءاستفاده از این باگ را دوچندان می‌کرد.

خوشبختانه اپل به‌سرعت توانست این باگ را برطرف کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای دور ماندن از تهدیدات ناشی از این باگ، هرچه سریع‌تر سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنید. به‌روزرسانی iOS و iPadOS 14.7 همچنین تعدادی دیگر از نقاط ضعف امنیتی مربوط به پرونده‌های صوتی، برنامه Find My، پرونده‌های PDF، تصاویر وب و موارد دیگر را برطرف می‌کند. علاوه بر این، سایر سیستم‌عامل‌های اپل به‌روزرسانی‌ امنیتی مشابه دریافت کرده‌اند و برای کاربران کامپیوترهای مک مجهز به سیستم‌عامل قدیمی مک‌اواس کاتالینا و موهاوی نیز این امر صدق می‌کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات