API جدید DirectStorage به ویندوز 10 می‌آید

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با انتشار نسخه‌ی آزمایشی API جدید DirectStorage، خبر از اضافه شدن این ویژگی به ویندوز ۱۰ می‌دهد.
تبلیغات

در رویداد معرفی ویندوز ۱۱، مایکروسافت رسما اعلام کرد API جدید DirectStorage در پلتفرم کامپیوتر از SSD-های متکی‌ بر رابط PCIe 3.0 پشتیبانی می‌کند. این API تفاوت‌های محسوسی با نمونه‌های فعلی دارد. به گفته‌ی مایکروسافت، این API نحوه خواندن اطلاعات بازی از حافظه‌های NVMe را تغییر می‌دهد و باعث کوتاه‌تر شدن سرعت بارگذاری بازی‌ها خواهد شد. به نظر می‌رسد DirectStorage به نسخه‌ی ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰، خواهد آمد که این خبر در پست اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش DirectStorage به‌صورت رسمی اعلام شد.

مایکروسافت DirectStorage را برای اولین بار در ایکس باکس سری ایکس و اس معرفی کرد و از آن به‌عنوان ستون فقرات معماری Velocity یاد می‌کند. بعد از مدتی مایکروسافت رسما اعلام کرد که این ویژگی به کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز راه پیدا خواهد کرد. زمانی که مایکروسافت این ویژگی را برای ویندوز ۱۱ معرفی کرد، به نظر می‌رسید DirectStorage برای کاربران ویندوز ۱۰ در دسترس نخواهد بود؛ اما حالا به نظر می‌رسد این‌گونه نیست و DirectStorage به ویندوز ۱۰ راه پیدا  خواهد کرد؛ البته ممکن است  تجربه استفاده از آن با ویندوز ۱۱ تفاوت داشته باشد.

به گزارش XDA-developers، دو مزیت اصلی در DirectStorage وجود دارد که ما درباره‌ آن‌ها می‌دانیم. اولی این است که DirectStorage به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند درخواست‌های I/O را در بسته‌های مختلفی قرار بدهند که امکان رسیدگی به آن‌ها به‌صورت موازی وجود دارد. به‌طور خلاصه، این رویکرد باعث کاهش زمان بارگذاری می‌شود و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد بازی‌های ویدئویی را با بیشترین جزئیات و به گسترده‌ترین شکل ممکن تولید کنند. DirectStorage در پلتفرم کامپیوتر شخصی ارتباط مؤثرتری بین NVMe SSD و پردازنده‌ی گرافیکی سیستم برقرار می‌کند و با همین روش توانایی حافظه‌ی ذخیره‌سازی را به بالاترین حد می‌رساند. دیگر مزیت مهم این است که با کم شدن فشار روی پردازنده گرافیکی، می‌تواند بازی‌ها را با فریم ریت و جزئیات بهتری اجرا کند.

برای استفاده از تمام قابلیت‌های DirectStorage بازی‌ها باید به‌طور خاص برای این ویژگی ساخته شوند؛ اما اگر بازی بر اساس این API ساخته نشود، مشکلی در اجرای بازی وجود ندارد و نیاز نیست نگران سازگاری بازی‌ها با آن باشیم. البته برای بهره بردن از این ویژگی به NVMe SSD نیاز دارید. دولوپرها می‌تواند با اضافه کردن این API جدید به موتور ساخت بازی، از ویژگی‌های DirectStorage استفاده کنند و بازی به‌صورت خودکار به این ویژگی مجهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات