اپل watchOS 7.6 و tvOS 14.7 را با بهبودهای جزئی منتشر کرد

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل شب گذشته جدیدترین نسخه میان‌نسلی watchOS 7 و tvOS 14 را با تغییرات بسیار جزئی منتشر کرد.
تبلیغات

اپل شب گذشته تقریباً تمامی سیستم‌عامل‌هایش را به‌روز کرد و قطعاً watchOS و tvOS از این قاعده مستثنا نیستند. این به‌روزرسانی‌ها تغییرات در خور توجهی را شامل نمی‌شوند و بیشتر روی رفع برخی از باگ‌ها، پایداری و ارائه قابلیت‌های جزئی تمرکز دارند. watchOS 7.6 ششمین به‌روزرسانی بزرگ آخرین نسخه از سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش Setting، سربرگ General و انتخاب گزینه Software Update، به بارگیری آخرین به‌روزرسانی از طریق برنامه اختصاصی اپل واچ در آیفون اقدام کنند.

اپل خاطرنشان میکند که برای نصب بهروزرسانی، اپل واچ باید حداقل ۵۰ درصد شارژ داشته یا به شارژر متصل باشد و در محدوده نقطه اتصال آیفون قرار داشته باشد. طبق یادداشتهای منتشرشده از اپل، بهروزرسانی watchOS 7.6 از قابلیت ECG و نوتیفیکیشنِنامنظم بودن ریتم قلب در ۳۰ منطقه یا کشور دیگر پشتیبانی میکند. در طی بررسی نسخههای بتا هیچ ویژگی جدید دیگری کشف نشده است و به احتمال زیاد watchOS 7.6 یکی از آخرین بهروزرسانیهای میاننسلی ‌watchOS 7 است؛ زیرا اپل در حال توسعه watchOS 8 برای انتشار در پاییز امسال است.

همانطور که در ابتدا  گفته شد، اپل tvOS 14.7 را نیز منتشر کرده است که هفتمین بهروزرسانی tvOS 14 محسوب میشود و دو ماه پس از بهروزرسانی tvOS 14.6 ارائه میشود. tvOS 14.7 طبق روال معمول یک بهروزرسانی رایگان است که میتوانید با مراجعه به بخش Setting، سربرگ General و انتخاب گزینه Software Update، به بارگیری آخرین بهروزرسانی سیستمعامل دستگاه پخش محتوای غول دنیای فناوری (اپل تیوی) از طریق OTA اقدام کنید. کاربرانی که گزینهی بهروزرسانی اتوماتیک را در تنظیمات اپل تیوی فعال کرده باشند، بهطور خودکار این بهروزرسانی را دریافت خواهند کرد.

بهروزرسانیهای tvOS اپل معمولاً در مقیاس کوچک انجام میشوند و به جای اصلاحات عمده و قابلیتهای جدید، بیشتر بر رفع باگها و بهینهسازی سیستمعامل متمرکز هستند. مانند نسخهی جدید واچ اواس، هیچ ویژگی جدیدی در بررسینسخههای بتا tvOS 14.7 کشف نشده است و این احتمال وجود دارد که آخرین بهروزرسانی عمده پیش از انتشار tvOS 15 باشد.

همان‌طور که گفته شد، این به‌روزرسانی از طریق OTA در سراسر جهان قابل دسترس است؛ اما توصیه می‌شود حداقل چند روز از بارگیری و نصب آن صرف نظر کنید؛ زیرا در روزهای ابتدایی مشخص می‌شود که شامل چه مشکلاتی است. به‌روز نگه داشتن دستگاه‌های الکترونیکی بسیار مهم است؛ اما حتی به‌روزرسانی‌های جزئی می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند که روی تجربه‌ی کاربر تأثیرگذار است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات