به‌روزرسانی حدود ۱۰۰۰ ایموجی در اندروید ۱۲

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل اعلام کرد در اندروید ۱۲ حدود ۱۰۰۰ ایموجی را به‌روزرسانی و چند گزینه جدید نیز اضافه می‌کند.
تبلیغات

ایموجی یکی از عناصر مهم برای انتقال احساسات هنگام چت‌کردن است؛ خصوصا زمانی که متن به‌تنهایی توانایی این کار را ندارد. ایموجی‌های جدید به‌طور مکرر به یونیکد اضافه می‌شوند و معمولا برای پشتیبانی از آن‌ها در سطح سیستم باید سیستم‌عامل نیز به‌روزرسانی شود. گوگل مشغول کار روی فایل فونتی است که ایموجی‌های جدید را بدون نیاز به به‌روزرسانی سیستم اندروید در خود جای می‌دهد. این شرکت امروز به اضافه‌شدن چنین ویژگی به اندروید ۱۲ اشاره و با انتشار پستی اعلام کرد ۹۹۲ ایموجی دوباره طراحی و چند گزینه جدید نیز به فهرست آن اضافه شده‌اند.

ازجمله تغییرات اعمال‌شده می‌توان به ایموجی ماسک به‌روز شده اشاره کرد که اکنون کمتر مریض و ناراحت به‌‌نظر می‌رسد. به‌طور‌کلی، در بیشتر ایموجی‌ها (نه همه آن‌ها) افکت گاردیانت کاهش و کنتراست افزایش یافته است. برخی تغییرات واقع‌گرایانه‌اند و برخی دیگر نیستند. بعضی از ایموجی‌ها شبیه عکس‌های پوستری شده‌اند؛ درحالی‌که برخی دیگر ظاهری کارتونی پیدا کرده‌اند. درواقع، اصلاحات انجام‌شده یکسان نیستند؛ اما همه آن‌ها رویکردی مدرن دارند. با‌‌توجه‌‌‌به این مسئله که در‌‌‌‌حال‌‌‌حاضر طیف گسترده‌ای از ایموجی‌ها پوشش داده می‌شوند، غیرممکن است که همه آن‌ها دقیقا یک سبک خاص داشته باشند.

ایموجی جدید ماسک اندروید

یکی از تغییرات برای ایموجی «پای» است که اکنون به‌گونه‌ای طراحی شده که فقط نشان‌دهنده پای کدو نباشد که بیشتر آمریکایی‌ها آن را می‌شناسند و افراد بیشتری در سراسر جهان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

ایموجی پای

همچنین، ایموجی‌های جدید وانت و ماشین اکنون کمتر واقع‌گرایانه به‌نظر می‌رسند؛ اما به‌دلیل داشتن مقیاس اغراق‌آمیز راحت‌تر در اندازه کوچک تشخیص‌دادنی هستند. باقی اصلاحات انجام‌شده این هدف را دنبال می‌کنند که ایموجی‌ها درک‌‌پذیرتر شوند؛ مانند ایموجی جدید بزرگراه که در آن به‌اشتباه از خطوط زرد استفاده نشده است.

ایموجی اصلاح شده اندرید

حتی ایموجی‌های غذایی نیز در اندروید ۱۲ کمی اشتهاآورتر به‌نظر می‌رسند.

ایموجی اصلاح شده اندرید

طبق گفته گوگل، همه اپ‌هایی که از کتابخانه Appcompat می‌توانند پشتیبانی کنند، به‌طور خودکار جدیدترین ایموجی‌ها را دریافت می‌کنند. در‌حال‌حاضر، ایموجی‌های جدید اندروید ۱۲ را در هر دستگاه اندرویدی روت‌شده می‌توانید دریافت کنید. ایموجی‌های جدید فقط به اندروید ۱۲ نمی‌رسند؛ بلکه گوگل انتشار آن‌ها را برای دیگر سرویس‌ها از‌جمله جیمیل و کروم‌ او‌اس و چت زنده یوتیوب برنامه‌ریزی کرده است.

اگر مدت زیادی است که اخبار اندروید را دنبال می‌کنید، احتمالا برای شما مسئله جداشدن ایموجی‌ها از سیستم اندروید آشنا به‌نظر برسد. سال ۲۰۱۷، گوگل تقریبا همین حرف را هنگام معرفی کتابخانه EmojiCompat نیز گفته بود. اپ‌های شخص اول مانند Gboard و Google Messages از این مزیت استفاده می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، ایموجی‌های جدید را در Gboard می‌توانید دریافت کنید؛ اما تعداد بسیار کمی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث چنین کاری کرده‌اند. 

جداشدن ایموجی از سیستم اندرویدی مسئله‌ای است که بسیاری درخواست کرده بودند. هر زمان که ایموجی‌های جدید منتشر می‌شوند و کاربران آیفون به آن‌ها سریع‌تر دسترسی پیدا می‌کنند، به‌دلیل نبود نمونه‌های مشابه در طرف دیگر چت مشکلاتی در ارتباط پیش می‌آید. افزون‌براین، این شرکت در حال اِعمال تغییرات لازم در شیوه انتشار ایموجی‌های جدید برای دستگاه‌های اندرویدی است. گوگل این دو بخش را از هم جدا کرده است تا انتشار آن‌ها به به‌روزرسانی سیستم وابسته نباشد. درواقع، قرار است پس از اصلاحات جدید ایموجی‌ها بخشی از Play Services باشند.

هنگامی‌که از گوگل پرسیده شد «چرا از ماژول Mainline برای انجام این کار استفاده نشده است؟»، توضیح داد ازآنجاکه Play Services به‌روزرسانی‌های بیشتری دارد، تغییرات می‌توانند با سرعت بیشتری اعمال شوند و این بدان‌معنا است که دستگاه‌های قدیمی نیز پشتیبانی خواهند شد.

شاید برای عده‌ای احمقانه به‌نظر برسد؛ اما به‌روزرسانی ایموجی‌ها می‌تواند باعث افزایش کیفیت چت شوند. با‌‌‌‌توجه‌‌‌‌به اینکه چگونه ایموجی‌ها به بخش بزرگی از زبان بومی ما تبدیل شده‌اند، آسان‌‌شدن و افزایش سرعت به‌روزرسانی آن‌ها مهم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات