گوگل ۶ ویژگی جدید به اندروید اضافه خواهد کرد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل ۶ ویژگی جدید به سری پیکسل اضافه کرده است که تا پایان تابستان، آن‌ها را در اختیار کاربران سایر گوشی‌های اندروید هم خواهد گذاشت.
تبلیغات

گوگل که در هفته جاری جدیدترین ویژگی‌های سری پیکسل را معرفی کرده است، امروز با یک اقدام جدید خبرساز شد. بر اساس GSMArena، ویژگی‌هایی که گوگل آن‌ها را معرفی کرده است، به کل سیستم عامل اندروید اضافه خواهند شد و به سری پیکسل محدود نمی‌شوند. اطلاعات منتشرشده از ۶ ویژگی جذاب خبر می‌دهند که علاوه بر گوشی‌های پیکسل، در تمامی محصولاتی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید دیده خواهند شد. گوگل برای اولین بار اطلاعات چند قابلیت جدید را در یک پست جای داده؛ روشی که به‌وضوح از نحوه معرفی قابلیت جدید پیکسل الهام گرفته شده است.

 ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که سیستم هشدار زلزله اندروید در سطح جهانی در حال اجرا است و مردم در مناطق آسیب‌دیده می‌توانند هشدارها را چند ثانیه قبل از وقوع زلزله دریافت کنند. تاکنون این قابلیت در نیوزیلند و یونان در دسترس بود و اکنون به ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان می‌رود. گوگل می‌گوید در کشورهایی که ریسک زلزله بالاتری دارند، این کار را در اولویت قرار می‌دهد و کشورهای بیشتری در سال آینده به این قابلیت مهم دسترسی خواهند داشت.

اندروید ۱۱

در مرحله بعدی سراغ ویژگی دیگری می‌رویم که در بخش پیام‌ها قرار دارد. اکنون می‌توانید پیامی را در اپلیکیشن Messages ستاره‌دار کنید تا بعداً به‌راحتی پیدا شود. کافی است روی پیام ضربه بزنید، نگه دارید و سپس ستاره را انتخاب کنید. همه‌ پیام‌های ستاره‌دار در بخش جدیدی نگه‌داری می‌شوند تا بتوانید به‌راحتی و با سرعت بالا به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی طی هفته‌های آینده به‌طور گسترده‌تری در دسترس کاربران سراسر جهان قرار می‌گیرد.

از امروز قابلیت Contextual Emoji Kitchen در نسخه‌ بتای Gboard موجود است. این ویژگی تابستان امسال در دستگاه‌های دارای اندروید ۶ به بالا برای پیام‌های نوشته‌شده به انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی، به نسخه پایدار این اپلیکیشن می‌رسد.

قسمت بعدی برای کسانی خوشحال‌کننده خواهد بود که از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کنند. این بخش اکنون می‌تواند شما را به قسمت‌های خاصی در داخل اپلیکیشن‌ها منتقل کند؛ بنابراین می‌توانید دستوراتی مانند «سلام گوگل، پول قبض من را پرداخت کن» را به او بگویید تا وارد اپ مربوطه شود و این کار را انجام بدهد. برای دریافت لیست کامل مواردی که دستیار گوگل می‌تواند برای شما انجام بدهد، کافی است از دستور «سلام گوگل، میانبرها» استفاده کنید.

اکنون دسترسی صوتی (Voice Access) دارای قابلیتی برای تشخیص چشم است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید دستگاه را به گونه‌ای تنظیم کنید که تنها وقتی در حال نگاه کردن به نمایشگر گوشی خود هستید فعال شود. دسترسی صوتی فقط با صدای کاربر امکان پیمایش سریع و کارآمد را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با قابلیت‌های پیشرفته اندروید، به راحت‌ترین روش ممکن رمز عبور خود را وارد کنند. پس از تشخیص بخش مربوط به گذرواژه، به کاربر اجازه داده می‌شود از حروف، اعداد و نمادها برای نوشتن رمز استفاده کند.

در نهایت باید به تجربه اندروید اتو (Android Auto) اشاره کرد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، این بخش اکنون قابل تنظیم‌تر از گذشته شده است و کاربران می‌توانند آن را آسان‌تر تغییر بدهند. می‌توانید صفحه لانچر دستگاه خود را از شخصی‌سازی و به‌صورت دستی، حالت تاریک را فعال کنید. اکنون با وجود تب‌های جدید در اپ‌های چندرسانه‌ای، گزینه «بازگشت به بالا» و دکمه A تا Z در نوار پیمایش، مرور محتوا آسان‌تر شده است. اگر برای اولین بار است که قصد تنظیم کردن اندروید اتو را دارید، این روند اکنون سریع‌تر انجام می‌شود.

گزینه‌های دیگری مانند اپلیکیشن‌های ناوبری، شارژ EV و پارکینگ برای اندروید اتو در دسترس هستند. تجربه پیام‌رسانی نیز پیشرفت کرده است، بنابراین می‌توانید از صفحه لانچر به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. اکنون کاربران سراسر جهان می‌توانند پیام‌های جدید واتساپ یا پیام‌رسان اصلی اندروید را به‌صورت مستقیم بخوانند و ارسال کنند. ویژگی‌های اندروید اتو در گوشی‌های هوشمند دارای اندروید ۶ و بالاتر و در صورت اتصال به اتومبیل سازگار، در دسترس هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات