امکان بازگشت به منوی استارت کلاسیک در ویندوز ۱۱ وجود دارد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با لو رفتن تصاویر رابط کاربری ویندوز ۱۱، این سؤال برای بسیاری از کاربران قدیمی سیستم عامل مایکروسافت به وجود آمده که آیا همچنان می‌توان از منوی استارت کلاسیک ویندوز استفاده کرد؟
تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشرشده از ویندوز ۱۱، جزئیات زیادی از اطلاعات آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت فاش کرده که از آن‌ جمله می‌توان به تجربه کاربری منوی استارت و تسک‌بار اشاره کرد. البته باید به این مسئله اشاره کرد که بیلد فاش‌شده نسخه نهایی نیست و مطمئنا قرار است تغییرات بیشتری در ویژگی‌های رابط کاربری به وجود بیاید. یکی دیگر از مواردی که مایکروسافت ممکن است در بیلد بعدی اضافه کند، توانایی بازگشت به منوی استارت کلاسیک ویندوز ۱۰ با Live Tiles است. این قابلیت برای زمانی در نظر گرفته شده است که کاربر این منو را به نسخه جدید ویندوز ۱۱ ترجیح بدهد.

بر اساس گزارش Windowscentral، هنوز تنظیماتی در رابط کاربری برای بازگشت به منوی کلاسیک وجود ندارد؛ اما یک کاربر توییتر متوجه شده است که تمام مراحل لازم برای انجام این کار از قبل توسط توسعه‌دهندگان انجام شده و می‌توانید تنها با اضافه کردن یک کلید به بخش رجیستری ویندوز، آن را فعال کنید. با فعال کردن این کلید در ویندوز ۱۱، منوی استارت کلاسیک با Live Tiles به‌طور کلی جایگزین طراحی جدید می‌شود.

اگر در حال حاضر از نسخه‌ فاش‌شده‌ی ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از روشی که در ادامه ذکر می‌شود، منوی استارت کلاسیک را به جدیدترین نسخه سیستم‌ عامل مایکروسافت اضافه کنید:

  • در قدم اول ابتدا کلید ترکیبی Win+R را فشار بدهید.
  • سپس عبارت «Regedit» را تایپ کنید و دکمه اینتر را بزنید.
  • به مسیری که در ادامه گفته می‌شود بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\

  • راست کلیک کنید و یک فایل جدید DWORD  (۳۲ بیتی) ایجاد کنید.
  • نام آن را «Start_ShowClassicMode» بگذارید.
  • مقدار آن را روی ۱ قرار بدهید.
  • سیستم خود را ری‌استارت کنید.
منوی استارت

اگر دوست ندارید تمام این مراحل را طی کنید، می‌توانید منتظر بمانید تا مایکروسافت نسخه نهایی را منتشر کند؛ زیرا به احتمال زیاد گزینه‌ای برای تغییر دادن منوی استارت از حالت جدید به مدل کلاسیک اضافه خواهد کرد تا کاربران بتوانند به‌سادگی از رابط کاربری مورد علاقه خود در این بخش استفاده کنند. با این روش دیگر نیازی نیست ویژگی‌های جدید منوی استارت ویندوز ۱۱ را یاد بگیرید.

نظر شما همراهان زومیت درباره منوی استارت جدید ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا دوست دارید آن را استفاده و قسمت‌های جدیدش را کشف کنید یا نسخه‌ کلاسیک ویندوز ۱۰ را ترجیح می‌دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات