HarmonyOS هواوی دارای ۱۳۴ هزار اپلیکیشن است

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق تازه‌ترین اخبار، بیش از ۴ میلیون توسعه‌دهنده مشغول همکاری با پلتفرم هارمونی او اس هستند. بر اساس ادعای هواوی، HarmonyOS سومین اکوسیستم موبایل در جهان است.
تبلیغات

به نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، دستگاه‌های واجد شرایطی که به هارمونی او اس ۲ مهاجرت می‌کنند، اطلاعات گوشی شامل برنامه‌ها و داده‌ها را حذف نخواهند کرد؛ به‌ استثنای برنامه‌هایی که به خدمات گوگل پلی مرتبط هستند. با این تفاسیر هواوی در انتظار آینده‌ای است که به‌جای اپلیکیشن‌های اندروید، برنامه‌های مخصوص هارمونی او اس را اجرا و در اختیار کاربران قرار بدهد.

به‌تازگی هواوی اعلام کرده است که همکاری با بیش از ۴ میلیون توسعه‌دهنده روی سیستم‌عامل هارمونی را آغاز کرده و در حال حاضر ۱۳۴ هزار عنوان برنامه با استفاده از  سرویس‌های موبایل هواوی (HMS Core) وجود دارد. HMS Core به‌طور مداوم در حال پیشرفت است و در رویداد چند روز پیش، نسخه‌ی 6.0 آن با پشتیبانی از خدمات ابری هواوی راه‌اندازی شد.

غول فناوری چینی برای افزایش تعداد برنامه‌های هارمونی او اس، مسابقه‌ای با عنوان «Huawei HMS Global Application Innovation Competition 2021» راه‌اندازی کرده و از توسعه‌دهندگان خواسته است برنامه‌های جدید و نوآوری‌هایشان را مبتنی بر هسته‌ی HMS Core خلق کنند. از آنجا که عبارت مذکور، طولانی یا شاید درکش سخت باشد، به‌طور خلاصه به Apps UP معروف است.

هارمونی او اس هواوی - APPS-UP-2021

توسعه‌دهندگان می‌توانند از چین، اروپا، آمریکای لاتین، آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا در این مسابقه شرکت کنند و مبلغ جایزه‌ی این رقابت یک میلیون دلار است؛ اما هواوی به توسعه‌دهندگان جوایز کاربردی مانند پشتیبانی بازاریابی، منابع ابری، پاداش استفاده از سیستم پرداخت HMS Core و سایر موارد می‌دهد.

در حال حاضر ده‌ها هزار برنامه برای بیش از ۱۰ میلیون کاربر وجود دارد که می‌توانند از آن لذت ببرند. طبق ادعای هواوی، HarmonyOS سومین اکوسیستم موبایل در جهان است. بسته به اینکه چگونه اکوسیستم‌های تلفن همراه را محاسبه کنید، تفسیر مذکور ممکن است درست یا اشتباه باشد. برای مثال چند سال پیش، KaiOS گوشی‌های فیچرفون که به‌عنوان رتبه‌ی سوم اکوسیستم سیستم‌عامل‌ها شناخته می‌شد، روی ۱۰۰ میلیون دستگاه نصب شده بود.

به‌طور کلی در مرحله‌ای هستیم که  HarmonyOS 2.0 برای مدل‌های قدیمی منتشر شده است و انتظار می‌رود تا سال آینده گسترش یابد؛ البته دستگاه‌هایی مانند هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو و میت پد پرو ۱۲٫۶ (۲۰۲۱) وجود دارند که به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل هارمونی در چین به فروش می‌رسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات