مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 10 در سال ۲۰۲۵ خاتمه می‌دهد

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه هنوز نسل بعد سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت معرفی نشده است، طبق شایعات، پشتیبانی از ویندوز 10 تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت.
تبلیغات

اولین نسخه از ویندوز ۱۰ سال ۲۰۱۵ منتشر شد و درواقع، شش سال از عمر مهم‌ترین و شاید پرطرفدارترین سیستم‌عامل مایکروسافت می‌گذرد؛ اما به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها خود را برای معرفی جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز آماده می‌سازند؛ سیستم‌عاملی که به‌گفته‌ برخی از رسانه‌ها ویندوز ۱۱ نام دارد و ترند چندین‌ساله‌ مایکروسافت با برخورداری از اعداد را ادامه خواهد داد.

حال طبق ادعای وب‌سایت Ubergizmo، عمر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تخمین زده می‌شود و گویا مایکروسافت قصد دارد حداقل تا سال ۲۰۲۵ از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی نرم‌افزاری و آپدیت‌هایی شامل ویژگی‌های جدید و پچ‌های امنیتی و به‌روزرسانی قابلیت‌های ویندوز ۱۰ را منتشر کند.

چنین اقدامی به کاربران حق انتخاب خواهد داد که درصورت نارضایتی از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز، همچنان کاربر ویندوز ۱۰ مایکروسافت باقی بمانند و از آن استفاده کنند. دراین‌بین، باید گفت پشتیبانی ده‌ساله از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اقدامی است که برآورد می‌شد. در مثالی ساده، می‌توان به ویندوز ۷ اشاره کرد که سال ۲۰۰۹ منتشر شد و تا سال‌ها از پشتیبانی مایکروسافت برخوردار بود.

هم‌اکنون آپدیت‌های ویندوز ۷ به ارائه پچ‌های امنیتی خلاصه شده است؛ اما باید گفت مایکروسافت به‌خوبی توانست از ویندوز ۷ حمایت و پشتیبانی نرم‌افزاری کند. درحالی‌که بیش از ده سال از انتشار ویندوز ۷ می‌گذرد، مایکروسافت می‌خواهد تا اکتبر ۲۰۲۱ همچنان آپدیت‌های حاوی پچ‌های امنیتی را برای ویندوز ۷ منتشر کند.

طبیعتا پشتیبانی نرم‌افزاری از ویندوز ۱۰ به‌معنی ارائه ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید برای آن خواهد بود و امکان دارد مانند کاری که برای ویندوز ۷ انجام شد، مایکروسافت همچنان به ارائه پچ‌های امنیتی برای ویندوز ۱۰ حتی بعد از سال ۲۰۲۵ نیز ادامه دهد.

درباره ویندوز ۱۱ نیز گفته می‌شود ۲۴ ژوئن (۳ تیر) رویدادی برگزار خواهد شد و مهم‌ترین اتفاق این رویداد نیز معرفی جدیدترین نسخه سیستم‌عامل سری ویندوز مایکروسافت خواهد بود. متأسفانه هنوز مشخص نشده است چه تفاوت‌هایی میان ویندوز ۱۰ با ویندوز ۱۱ وجود خواهد داشت؛ اما در برخی گزارش‌ها به احتمال پشتیبانی ویندوز ۱۱ از اپلیکیشن‌های اندرویدی اشاره شده است؛ اتفاقی که می‌تواند تجربه کار با ویندوز ۱۱ را به‌مراتب جذاب‌تر از ویندوز ۱۰ کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره پشتیبانی طولانی‌مدت از ویندوز ۱۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات