اپل احراز هویت چند عاملی را به سیستم‌عامل‌های جدید خود می‌آورد

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته اپل در کنار معرفی دستاوردهای نرم‌افزاری خود تأیید کرد که سیستم‌عامل‌های جدید این شرکت از ویژگی‌هایی مانند Autofill و احراز هویت چند عاملی برخوردار خواهند شد.
تبلیغات

اپل در رویداد WWDC 21 نسخه‌های جدید iOS 15 ،iPadOS 15 ،macOS Monterey ،tvOS 15 و watchOS 8 را معرفی کرد؛ سیستم‌عامل‌هایی که علاوه بر تغییر جزئی در طراحی، با ویژگی‌های متعددی در زمینه‌های مختلف به کاربران ارائه خواهند شد.

در کنار امکاناتی مانند پخش صوتی، تعامل بیشتر سخت‌افزار با یکدیگر، قابلیت‌های جدید برای دستیار هوشمند سیری و اتوماسیون، کوپرتینویی‌ها به افزایش ضریب امنیتی حریم خصوصی کاربران نیز توجه داشته‌اند.

در همین راستا، 9to5mac گزارش می‌دهد که اپل به سیستم‌عامل‌های جدید خود امکان احراز هویت چند عاملی و پر کردن خودکار (Autofill) را اضافه می‌کند. روش کار احراز هویت چند عاملی به این صورت است که علاوه بر رمز عبور، اپل پیش از دسترسی دادن به حساب کاربری از شما کد تأیید درخواست می‌کند. این کد به یکی از دستگاه‌ها یا ایمیل‌هایی که از قبل ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود و تا زمانی‌ که کد تأیید را وارد نکنید، امکان دسترسی به حساب کاربری نخواهید داشت. 

این ویژگی باعث خواهد شد حتی اگر رمز عبورتان لو رفت، همچنان دسترسی دیگران به حساب کاربری‌ شما غیر ممکن باشد. اپل ویژگی پر کردن خودکار  را نیز در نظر گرفته است؛ به این صورت که اگر بخواهید با دستگاهی (برای مثال گوشی هوشمند) به حساب کاربری وارد شوید، دیگر نیاز به اتلاف وقت و گذراندن مراحل احراز هویت چند عاملی نداشته باشید. در واقع سیستم امنیتی اپل تنها زمانی حساس خواهد شد که از دستگاه دیگری وارد حساب کاربری‌ خود شوید که تاکنون از آن برای ورود به حساب استفاده نکرده‌اید.

احراز هویت چند عاملی تنها شامل ورود به حساب کاربری نمی‌شود؛ بلکه پلتفرم‌های مختلف برای حفاظت از حریم خصوصی کاربر برای دسترسی به بخش‌های حساس مانند تنظیمات نیز از سیستم احراز هویت چند عاملی استفاده می‌کنند. 

در حال حاضر نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل‌های جدید اپل برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است و انتظار می‌رود در ماه جولای (خرداد تا تیر) نسخه‌ی بتای عمومی در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل‌های جدید اپل در پاییز امسال رخ خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات