اپل 15 tvOS را برای Apple TV معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
اپل در جریان رویداد WWDC 2021 نسخه‌ی جدید tvOS 15 را با قابلیت اشتراک‌گذاری محتوا در فیس‌تایم و بهبودهایی در HomeKit معرفی کرد.
تبلیغات

اپل مطابق رسم گذشته، در جریان رویداد توسعه‌دهندگان WWDC 2021 در کنار سیستم‌های عامل محبوبش، نسخه‌ی جدید tvOS را نیز برای Apple TV‌ معرفی کرد. tvOS 15 قابلیت اشتراک‌گذاری محتوا در فیس‌تایم و بهبودهایی در HomeKit را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد. این نسخه اکنون به‌صورت بتا دراختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

غول دنیای فناوری زمان زیادی از کنفرانس WWDC 2021 را برای نمایش ویژگی‌های اجتماعی جدید سیستم‌های عاملش اختصاص داد، SharePlay از جمله‌ی همین ویژگی‌ها بود که به کاربر اجازه می‌دهد تا موسیقی یا محتوای ویدئویی درحال پخش را به‌صورت هم‌زمان با افراد دیگر در FaceTime به‌اشتراک گذارد.

قابلیت SharePlay روی tvOS 15

اپل در مورد چگونگی استفاده از SharePlay روی اپل‌تی‌وی صحبتی به‌میان نیاورد؛ چرا که این پلتفرم اپلیکیشن اختصاصی FaceTime‌ نیز ندارد؛ اما ظاهرا در جریان تماس‌های ویدئویی فیس‌تایم، می‌توان از طریق گزینه‌ی جدیدی زیر ویجت Now Playing در کنترل‌سنتر، قابلیت SharePlay را به‌سادگی از طریق Apple TV نیز تجربه کرد.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های tvOS 15 به قابلیت استریم هم‌زمان تصاویر چند دوربین امنیتی یا کنترل سایر ابزارهای امنیتی در قالب پلتفرم HomeKit بازمی‌گردد. به‌موجب نسخه‌ی جدید tvOS، چنانچه در پارکینگ باز شود یا دوربین امنیتی، حرکتی را تشخیص دهد، اعلانیه‌ای در گوشه‌ی تصویر تلویزیون به‌نمایش درمی‌آید و حتی حرکت تشخیص‌داده‌شده به‌صورت پنجره‌ی شناوری به‌نمایش درمی‌آید.

استریم ویدئوهای امنیتی در tvOS 15

انتظار می‌رود که tvOS 15 به‌زودی ویژگی Spatial Audio را نیز برای کاربران Apple TV به‌ارمغان آورد. قابلیت Spatial Audio به دارندگان ایرپاد پرو و ایرپاد مکس در هنگام کار با مک‌های دارای تراشه‌ی M1 یا Apple TV اجازه می‌دهد تا صدایی طبیعی‌تر و بدون‌مزاحمت را تجربه کنند. درواقع ویژگی مذکور می‌تواند تجربه‌ای کامل از فناوری صوتی دالبی اتموس را بدون نیاز به تجهیزات خاص و همچنین بدون ایجاد مزاحمت برای اطرافیانتان در اختیارتان قرار دهد.

ویژگی جدید tvOS 15 اپل

از ویژگی‌های دیگر tvOS 15 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت Lossless Audio (اواخر سال ۲۰۲۱ به tvOS 15 اضافه می‌شود)
  • امکان استفاده از هوم‌پد مینی به‌جای بلندگو در زمان استفاده از اپل تی‌وی
  • امکان استفاده از دستیار هوشمند سیری برای پخش محتوا

انتظار می‌رود tvOS 15 به‌صورت به‌روزرسانی برای تلویزیون‌های هوشمند اپل در پاییز امسال منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات