سیری در iOS 15 از قابلیت عملکرد آفلاین برخوردار است

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جریان معرفی iOS 15، از قابلیت آفلاین سیری برای تشخیص سریع‌تر درخواست‌های کاربر و همچنین سیاست‌های جدید حریم خصوصی رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل در جریان رویداد توسعه‌دهندگان (WWDC 2021) از آخرین نسخه‌ی iOS رونمایی کرد. یکی از قابلیت‌های جدید iOS 15، نسخه‌ی آفلاین دستیار صوتی سیری است که می‌تواند انواع مختلفی از درخواست‌ها را بدون نیاز به اتصال اینترنت پاسخ بدهد. 

به کمک این قابلیت جدید کاربران می‌توانند درخواست‌هایی مانند تنظیم تایمر یا انتخاب بین اپلیکیشن‌های مختلف را بدون برقراری ارتباط با سرور انجام بدهند؛ در نتیجه درخواست‌ با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. 

در ادامه این معرفی، اپل از سیاست‌های حریم خصوصی جدید خود نیز رونمایی کرد. بر اساس اعلام اپل، صدای ضبط‌شده توسط دستیار صوتی سیری هرگز از دستگاه کاربر خارج نمی‌شود و به حفظ بیشتر حریم شخصی او کمک می‌کند.

اپلیکیشن Mail اپل نیز دارای ویژگی جدیدی خواهد بود که از اجرای پیکسل‌های ردیابی که ترافیک وب، رفتار کاربر و موارد دیگر را در سطح سرور سایت ردیابی می‌کنند، جلوگیری می‌کند. سیاست «محافظت از حریم خصوصی ایمیل» در نسخه جدید iOS، آدرس IP و جزئیات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را هنگام ارسال ایمیل پنهان می‌کند. این سیاست همچنین جلوی اجرای نرم‌افزاری که باز شدن ایمیل را ردیابی می‌کند، می‌گیرد. 

شرکت اپل «گزارش‌ حریم خصوصی اپلیکیشن» جدیدی به iOS 15 اضافه کرده است که اطلاعات دقیق‌تری از نحوه ردیابی فعالیت‌های کاربر توسط اپلیکیشن‌های شخص ثالث ارائه می‌دهد. این گزارش‌ که مبتنی بر «برچسب‌ ارزش تغذیه‌» اپلیکیشن است، آمار دقیقی در مورد داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط اپلیکیشن‌ها و مدت‌زمان استفاده از آن‌ها را نشان می‌دهد.

این گزارش‌ همچنین نشان می‌دهد هنگام استفاده از اپلیکیشن، با چه دامنه‌های دیگری ارتباط برقرار می‌شود تا کاربر بدین ترتیب متوجه شود داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این اپلیکیشن با چه افراد دیگری به اشتراک گذاشته می‌شود.

ویژگی‌های جدید حریم خصوصی اپل احتمالا به دشمنی این شرکت با فیسبوک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تبلیغاتی، دامن خواهد زد. چندی پیش فیسبوک با این غول تکنولوژی بر سر به‌روزرسانی‌هایی که اجازه می‌داد کاربر دسترسی اپلیکیشن به ردیابی اطلاعات شخصی او را ببندد، درگیر شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات