آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ پشتیبانی از AAC را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰، صدای پخش‌شده ازطریق بلوتوث را با پشتیبانی از AAC بهبود می‌دهد. این به‌روزرسانی در ماه‌های آینده دردسترس قرار می‌گیرد.
تبلیغات

به‌روزرسانی بزرگ بعدی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ (Microsoft Windows 10) تا پیش از پایان سال جاری میلادی منتشر می‌شود و قرار است بهبودهای صوتی مهم در این سیستم‌عامل اعمال کند. ویندوز ۱۰ پس از مدت‌ها سرانجام قرار است از فرمت رمزگذاری پیشرفته‌ی صوتی (موسوم به AAC) ازطریق بلوتوث پشتیبانی کند تا گزینه‌های بیشتری پیش روی کاربران هدفون‌ها و اسپیکرهای بلوتوثی باشد. کاربران اینسایدر همین حالا می‌توانند تغییرات جدید را آزمایش کنند.

به‌گزارش ورج،‌ سیستم‌عامل ویندوز مدتی طولانی فقط از SBC و AptX ازطریق بلوتوث پشتیبانی می‌کرد؛ بااین‌حال فرمت AAC از‌طریق آی تونز یا اپل موزیک در ویندوز کیفیت صدا را برای هدفون‌های اپل بهتر می‌کند. اپل قبلا فرایند استخدام مهندسان جدید را برای ساختن «نسل بعد اپلیکیشن‌های چندرسانه‌ای ویندوز» آغاز کرده بود و پشتیبانی از AAC بهبود بسیار مناسبی برای اپلیکیشن احتمالیِ اپل موزیک در ویندوز به‌حساب می‌آید. این فرمت جدید کیفیت استریم در اپل موزیک ازطریق مرورگر را نیز بهبود می‌دهد. 

مایکروسافت قصد دارد نحوه‌ی انتخاب ورودی بلوتوث را نیز در ویندوز ۱۰ تغییر دهد تا مشکل اتصال هم‌زمان چند دستگاه رفع شود. ویندوز سال‌ها است پروفایل‌های بلوتوثی جداگانه‌ای برای هدفون‌ها و اسپیکرهای بلوتوثی ایجاد می‌‌کند و همین موضوع باعث می‌شود برخی اپلیکیشن‌ها به اشتباه فکر کنند چند دستگاه هم‌زمان به ویندوز متصل شده‌اند. ویندوز به‌زودی فقط از یک اندپوینت صوتی استفاده خواهد کرد تا به‌صورت خودکار سراغ پروفایل بلوتوثیِ مدنظر برود، بسته به اینکه مشغول گوش‌دادن به موسیقی باشید یا پاسخ‌دادن به تماس. 

اندپوینت یکپارچه جدید ویندوز ۱۰ / Windows 10 در آپدیت بزرگ بعدی این سیستم عامل

نسخه‌ی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ صرفا یک اندپوینت برای صدای بلوتوثی ایجاد خواهد کرد

تغییرات یادشده روی سیستم مدیریت پخش محتوای صوتی ویندوز قطعا با استقبال روبه‌رو می‌شوند؛ بااین‌حال، این بخش از سیسم‌عامل محبوب ردموندی‌ها هنوز جای کار دارد. EarTrumpet اپلیکیشن متفرقه‌ی بسیار کاربردی است که می‌تواند جایگزین آیکون صدا در سینی سیستم شود و امکان دهد چندین خروجی یا هدست یا مبدل دیجیتال به آنالوگ را بسیار بهتر کنترل کنید. 

درهرصورت به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ اهمیت محسوسی دارد. مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد در به‌روزرسانی بعدی مشکل بازآرایی آیکون‌های صفحه‌ی دسکتاپ هنگام استفاده از چند مانیتور را رفع می‌کند. گفته می‌شود این به‌روزرسانی قابلیت Auto HDR ایکس باکس برای بازی‌های کامپیوتر و آیکون‌های جدید فایل اکسپلورر و حتی اپلیکیشن‌های Linux GUI برای توسعه‌دهندگان را نیز شامل می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات