مدیرعامل رد هت: لینوس توروالدز دنیا را تغییر داده است

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل رد هت در اجلاسی آنلاین گفت لینوس توروالدز،‌ بنیان‌گذار کرنل لینوکس، دنیا را تغییر داده است. به گفته‌ی پاول کورمیر، اگر توروالدز نبود رایانش ابری به جایگاه امروزی نمی‌رسید.
تبلیغات

پاول کورمیر، مدیرعامل رد هت، تور مجازی منطقه‌ای خود را که مدتی است آغاز کرده، ادامه می‌دهد. او در مصاحبه‌ای که پنج‌شنبه با رسانه‌های منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیه انجام داد به اقداماتی اشاره کرد که لینوس توروالدز در ۳۰ سال اخیر انجام داده است.

به گزارش ZDNet، کورمیر در ستایش توروالدز گفته است: «وای خدای من، از کجا باید شروع کرد؟ او دنیا را تغییر داده است؛ به‌خصوص با چشم‌اندازی که از سیستم‌عامل متن باز در ذهن دارد.» کورمیر می‌گوید ایده‌های توروالدز صرفا در سیستم‌عامل خلاصه نمی‌شود و او کارهای زیادی انجام داده است.

مدیرعامل رد هت ادامه می‌دهد: «... آن فقط آغاز ماجرا بود. وقتی که بیش از ۲۰ سال پیش کار با لینوکس را آغاز کردیم، با سیستم‌عاملی مواجه بودیم که بیشتر برای علاقه‌مندان آماتور طراحی شده بود؛ اما لینوس به دنیا نشان داد که ماهیت متن باز بودن راه بهتری برای توسعه‌ی نوآوری است.» پاور کورمیر می‌گوید رد هت نیز در سطح سازمانی از این ایده استفاده کرده و «به دنیا نشان داده است که می‌توان پردازش‌های حیاتی سازمانی را روی نرم‌افزارهایی که به شکل متن باز توسعه داده شده‌اند اجرا کرد.»

بر اساس گفته‌ی کورمیر، توروالز بدون شک از همان آغاز کار رهبری نوآور بود؛ اما رد هت بعداً توانست موتور نوآوری را در لینوکس و جامعه‌ی متن باز تقویت کند. کورمیر می‌گوید اگر لینوکس و جامعه‌ی متن باز نبود، امروزه مفهومی تحت عنوان رایانش ابری نداشتیم، چون مسئله‌ی رایانش ابری بسیار بزرگ‌تر از آن بود که یک شرکت به‌تنهایی بتواند برطرفش کند.

کورمیر ادامه می‌دهد: «به همین دلیل است که رایانش ابری امروزه با سرعت خیلی زیادی به پیش می‌رود. وقتی بهترین فناوری برنده می‌شود... ذهن‌های بسیاری را روی مسئله‌ای واحد متمرکز می‌کنید.» بدین ترتیب کورمیر اعتقاد دارد برنده شدن بهترین فناوری دلیل سرعت بسیار زیاد نوآوری است. کورمیر می‌گوید: «لینوس واقعا کسی است که تمام درهایی که امروزه در حوزه‌ی رایانش ابری مشاهده می‌کنید باز کرد. من لینوس را این‌گونه توصیف می‌کنم.» 

کورمیر سخنان خود را در بخشی از اجلاس رد هت ۲۰۲۱ مطرح کرد. در این رویداد اخباری با محوریت جامعه‌ی متن‌ باز اعلام شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتشار Red Hat Enterprise Linux 8.4 بود. مدیرعامل رد هت تاکنون بارها گفته است مدیران ارشد اطلاعات باید در آینده اپراتور فضای ابری باشند؛ زیرا می‌توانند پلتفرم‌های مختلف را به هم متصل کنند. کورمیر در رویداد پنج‌شنبه این گفته را نیز مطرح کرد که فعالان صنعت فناوری باید نرم‌افزارشان را بر پایه‌ی OpenShift بسازند. 

کورمیر می‌گوید IBM حتی پیش از تصاحب رد هت تصمیم بسیار مهمی گرفته بود. مدیرعامل رد هت این تصمیم مهم را بدین صورت توصیف می‌کند: «IBM تصمیم گرفته بود تمامی نرم‌افزارهایش را کانتینر‌محور کند. IBM پلتفرم کانتینرمحور اختصاصی خود را با لینوکس داشت؛ اما وقتی رد هت را تصاحب کرد، آن پلتفرم را رها و همه‌چیز را بر پایه‌ی Red Hat OpenShift استانداردسازی کرد.» 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات