کشف پیامی پنهانی در ویندوز ۹۵ بعد از ۲۵ سال

شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه بیش از دو دهه از انتشار ویندوز ۹۵ می‌گذرد، اما اخیرا هکری موفق شد پیامی پنهانی (Easter Egg) در اپلیکیشن ایمیل آن پیدا کند که تاکنون مخفی مانده بود.
تبلیغات

۲۵ سال از زمانی می‌گذرد که ویندوز ۹۵ برای نخستین‌بار در دسترس عموم قرار گرفت. ویندوز 95 در زمان خود انقلاب بزرگی در صنعت نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های کامپیوتر به حساب می‌آمد و در همین نسخه بود که کاربران توانستند برای اولین‌بار با مرورگر اینترنت اکسپلورر به گشت‌و‌گذار در اینترنت بپردازند.

حالا بعد از ربع قرن، هکری به نام Albacore در توییتر اعلام کرده پیامی مخفی (Easter Egg) در اپلیکیشن ایمیل ویندوز ۹۵ پیدا کرده است که تاکنون مخفی مانده بود. پیام پنهان در اپلیکیشن ایمیل ویندوز 95 هنوز در فهرست ویکی‌پدیای ایستر اگ‌های ویندوز ۹۵ ثبت نشده است.

It's never too late to find easter eggs. Happened to notice what looks like a never before seen easter egg in Windows 95's / IE4's Internet Mail. You have to open its About window, select one of the files, and type MORTIMER. Names of the program's developers will start scrolling. pic.twitter.com/13ZCdCyBUg— Albacore (@thebookisclosed) March 26, 2021

برای دیدن Easter Egg باید وارد اپلیکیشن ایمیل ویندوز ۹۵ شوید، پنجره‌ی About را باز کرده، یکی از فایل‌ها را انتخاب کرده و کلمه‌ی Mortimer را تایپ کنید. با این کار پنجره‌ای باز می‌شود که اسم توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را به شما نشان خواهد داد.

اگر می‌خواهید پیام پنهانی ویندوز ۹۵ را تجربه کنید، نسخه‌ای از ویندوز ۹۵ در وب سایت Archive موجود است که می‌توان آن را در پنجره‌ی مرورگر راه اندازی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات